Зимові проблеми прогріву двигуна і салону можна вирішити по-різному. На виручку приходять як передпускові підігрівачі, так і автономні опалювачі.

Ми побували у кількох СТО в Києві і спробували розібратися, в чому переваги і недоліки підігрівачів. Найбільше інформації нам надали в «Автоцентрі — ЄВРОПА». На їхньому сайті ми знайшли онлайн консультанта, який поділився з нами своїми порадами і пропозиціями. Пропонуємо і вам ознайомитися з ними.

Штатні підігрівачі двигуна

Найчастіше підігрівачі, які входять у комплектацію авто, здатні працювати тільки при запущеному двигуні. Вирішують вони два завдання. По-перше, в найкоротші терміни довести двигун до робочої температури. По-друге, зберігати певний температурний діапазон під час роботи силового агрегату. В останньому потребує більшість сучасних дизелів — позначається їх високий ККД і низька тепловіддача.

В «Автоцентрі – ЄВРОПА» всього за 250 гривень ваш автомобіль отримає набір сервісних послуг, які допоможуть йому надійно почуватися в зимову пору. Фото з сайту http://ase-avto.com/

Автономні системи

В Україні поширені «автономки» трьох виробників — німецьких Webasto і Eberspacher, а також російські «Теплостар». Їх найсерйозніший плюс — одночасна можливість підігріву як двигуна, так і салону без запуску ДВС. Сам підігрівач розміщується у вільному підкапотному просторі, і працює на пальному з основного автомобільного бака, або з невеликого додаткового (цей варіант використовують «дизелісти», коли встановлюють бензинову «автономку»). Пристрій ганяє охолоджуючу рідину по контуру за допомогою власного насоса, захоплюючи радіатор опалення салону. «Автономки» мають один мінус — у сильні морози вони здатні повністю розрядити штатний акумулятор.

Електричні підігрівачі

Це пристрої, які працюють від електричної мережі в 220 вольт. Ось тільки у нас вони практично не зустрічаються. Проблема полягає в тому, що електричні розетки на українських парковках відсутні, а протягувати провід індивідуально, а потім щоразу його прибирати — занадто клопітно. Найбільшою популярністю електричні підігрівачі користуються в країнах Скандинавії, де немає проблем з доступом до розеток. Конструктивно електричний підігрівач нагадує звичайний кип’ятильник, вбудований в систему охолодження силового агрегату. При цьому власної помпи такі пристрої не мають — циркуляція відбувається за рахунок конвекції. Втім, існують більш «просунуті» системи, які здатні прогрівати і двигун, і салон. При необхідності вони можуть і акумулятор підзаряджати.

Акумуляторні системи

Подібні системи в Україні зустрічаються досить рідко, але їх оригінальна конструкція заслуговує згадки. У систему охолодження включається так званий «термос», обсяг якого дорівнює обсягу антифризу в «стандартному» виконанні двигуна. Коли двигун запускається, спеціальний насос закачує в систему охолодження підігрітий антифриз з «термоса», який може залишатися теплим протягом декількох днів. Простіше кажучи, рідина з «термоса» замінює собою рідину з системи. Такі підігрівачі прості і надійні. Головний їхній мінус в тому, що вони малоефективні, якщо користуватися автомобілем рідко.

Опалювачі салону

Ночувати в машині з працюючим двигуном не варто — великий ризик отруєння чадним газом. Автономні опалювачі дозволяють підтримувати всередині авто необхідну температуру і під час руху, і під час зупинки. Найчастіше вони зустрічаються у далекобійників і любителів далеких подорожей. Яскравий приклад такого пристрою — Webasto Air Top 2000 ST, який ідеально підходить для опалення мінівенів і мікроавтобусів. Обігрівач споживає від 0,12 до 0,24 літра пального на годину. А електроенергії витрачає, в залежності від різних факторів, 14-29 Вт. Якщо залишити його працювати на ніч, він «з’їсть» 1-2 літра пального. Для порівняння, 3-літровий дизель за такий же проміжок часу витратить майже10 літрів солярки.