Рішення Укрпошти підняти ціну за доставку періодики полтавські газетярі сприйняли з пересторогою. «Нічого доброго це не дасть ні журналістам, ні читачам, — сказала з цього приводу головний редактор комунальної газети «Полтавський вісник» Лариса Семеняга. — Якщо до цього за доставку примірника газети ми платили 1,51 гривні, то тепер — 3,13. Різниця відчутна. Але якість послуг не підвищується. Читачі скаржаться на несвоєчасну доставку газети. Тепер новий підступний удар від поштовиків, яких вважаємо партнерами, через що змушені будемо підняти ціну газети».

За словами Лариси Семеняги, така політика поштовиків відчутно вдарить по бюджетах редакцій, зменшаться і без того мізерні зарплати працівників. Виживання за рахунок реклами під питанням, бо воно залежить від накладу, який падає. Уже давно у місті «дні передплатника» пошта проводить лише для «галочки». Майже втрачено зв’язок між листоношами та редакціями в селі. Це попри те, що вже багато людей зрозуміли перевагу друкованих видань над електронними, в яких ніхто не відповідає за написане.

Найхибнішим шляхом, який тільки можна вигадати, назвав це рішення Укрпошти головний редактор газети «Вечірня Полтава» Володимир Марченко. А витрати поштовиків він вважає надуманими: «Не можуть бути затрати, які виставляють для редакцій, об∂рунтованими. Це призведе до істотного зниження накладів, а в підсумку — до зникнення національної преси, — емоційно каже він. — Чим були підготовлені події в Криму і на Донбасі? Чи не тим, що там не було української преси? Ця територія перебувала під інформаційним впливом Росії, і ось результат».

Володимира Марченка дивує, що наші державні чиновники цього так і не зрозуміли. Наче навмисно спершу знищили дротове радіо, тепер ось узялися за друковані видання. «Нещодавно я був у Франції, — продовжує редактор, — зустрічався там з редакторами місцевих газет. Вони розповідали, що у них держава серйозно дотує суспільно-політичні видання, надає журналістам пільги. Наприклад, за послуги зв’язку вони платять тільки 25 відсотків. Передбачено й інші види державної допомоги».

У радянські часи інформаційній політиці надавали величезного значення. У нас нині 90% усіх газет друкують на російському папері, а ціна на друкарські товари прив’язана до долара. Через це поліграфічний друк і папір редакціям обходяться дорожче, ніж продаж самого номера. Вийти на нулі допомагає рекламна та інші види комерційної діяльності. Але тут усе залежить від накладу.

Нещодавно представники редакції їздили в Зіньківський район, де місцеві жителі розповіли їм, що в них на чотири вулиці одна поштова скринька. Отакий наслідок так званої оптимізації чи укрупнення поштових відділень. Укрпошта перетворюється на поштовий гіпермаркет, з яким успішно конкурує «Нова пошта».

Загрозою інформаційній безпеці держави, диверсією проти друкованих ЗМІ вважають підвищення тарифів на доставку в Полтавській обласній організації НСЖУ. А на адресу Прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка вже надіслали лист за підписом її голови, секретаря Національної спілки журналістів України, головного редактора Всеукраїнської громадсько-політичної газети «Зоря Полтавщини» Григорія Гриня з проханням призупинити чинність наказу.

«Фактично цим наказом міністерство руками Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта», яке йому підпорядковується, затягнуло зашморг на шиї вітчизняної друкованої періодики, — йдеться в листі. — Ціну доставки газети «Зоря Полтавщини» поштовики вирішили підвищити на 91 відсоток, тобто майже вдвічі. Відповідно стрімко зросте й ціна газети для передплатників. Хто вони? Здебільшого — трудівники міст і сіл, люди поважного віку. Чи зможуть ці люди викроїти копійчину зі своїх небагатих бюджетів для передплати районної, обласної, загальнодержавної періодики? Запитання риторичне. Як і таке: чи зможе українська влада ефективно функціонувати, якщо українські громадяни отримуватимуть інформацію не з українських газет? Ми розуміємо, що поштовики теж переживають скрутні часи, що їхня галузь повинна розвиватися, а працівники — отримувати зарплату, але ж не за рахунок періодики, яка й так ледь животіє через здорожчання паперу, поліграфічних послуг, витратних матеріалів, не за рахунок обмеження конституційних прав громадян на отримання об’єктивної інформації, врешті — не за рахунок державної інформаційної політики».

Спілчани пропонують створити робочу групу, до якої б увійшли представники Кабінету Міністрів, Національної спілки журналістів України, УДППЗ «Укрпошта», медіа-профспілки, редактори газет для врегулювання проблеми, формування справді економічно й політично обгрунтованих тарифів.