Створити якісну рекламну кампанію – справжнє мистецтво. І кращі досягнення цього мистецтва створюють своєрідний рейтинг – фахівці навіть стверджують, що шедеври реклами стають культурною подією, феноменом. Тому так важливо, рекламуючи товар чи послугу, підійти до справи професійно. Ми ж пропонуємо декілька прикладів кращих рекламних кампаній, які стали відомими на весь світ.

1. Величезне біле поле плаката, а ньому лише непоказний маленький автомобіль. Так виглядала реклама фірми Volkswagen. У 1959 році побачила світ її визначна рекламна кампанія автомобіля «Жук». Заслугою цього рекламного шедевра стало те, що непримітну і досить незграбну як на ті часи машину вдалося зробити культовою.

2. «Ми є другими, тому краще стараємося» – таким був слоган іншої знаменитої рекламної кампанії фірми Avis. У 60-ті роки в США лідером послуг з надання прокату автомобілів вважалася компанія Hertz. Натомість фірма Avis, котра також займається прокатом, посідала значно скромніше місце на ринку. Однак в рекламі вона заявила себе другою на ринку прокату авто. І саме завдяки рекламній кампанії Avis таки вийшла на друге місце.

3. Ідея про нове покоління, яке вибирає «Пепсі» – інший відомий слоган рекламного шедевра. Ідея створити власне молоде покоління народилося в компанії «Пепсі» ще у 1964 році. Як наслідок, ця рекламна кампанія стала чи не найвідомішою і найбільш довгою в часі за всю історію.

4. Пожертвуй заради пива чим завгодно – такий лейтмотив реклами пива Stella Artois. Реклама цього виробника також стала однією з найбільш тривалих за всю історію реклами, але вона вже встигла завершитися. А ідея її народилася у 1982 році . Ролики були різними: спершу за келих улюбленого «Stella Artois» чоловік віддавав цілу підводу квітів. Далі з кожним новим роликом сюжет ставав більш цинічним.

5. Ейнштейн і Хічкок, Мохаммед Алі та Леннон, Ганді та Мартін Лютер Кінг, Пікассо та Амелія Ерхарт – всі ці знаменитості або актори, що їх грали, стали учасниками легендарного телевізійного ролика Apple. Хвилинний чорно-білий фільм з ними супроводжувався таким текстом: «Це божевільні. Ті, хто поза натовпом. Вони є бунтарями, створюють проблеми. Круглі корки у квадратних отворах. Дивляться на все по-іншому. Вони не терплять правил, і зовсім не мають поваги до існуючого стану речей у суспільстві. Ви, звісно, можете сперечатися з ними, вихваляти або принижувати їх. Однак єдине, що ви не в силі зробити – проігнорувати їх, адже ці люди змінюють речі. Ці люди рухають людство вперед. І водночас, як хтось вважає цих особистостей не зовсім нормальними, ми вважаємо їх геніальними. Бо лише люди, які достатньо божевільні для того, щоб думати, є здатними змінити світ». Поява цього ролика в кінці 90-х стало для Apple початком ери під назвою «Думай інакше!»

6. United Colors of Benetton у 1986 році стала автором слогану про об'єднані кольори як всі кольори шкіри людей на Землі, а також як увесь спектр кольорів життя. При цьомурекламна кампанія не агітувала не те що купувати одяг, а навіть не натякала на це. Рекламні ідеї змушували глядачів думати про основні цінності і переосмислювати життя. На одному з плакатів темношкіра матір годує грудьми біле немовля, на іншому – маленька темношкіра долонька надійно розташована на великій білій.

Ольга ШПАК
для «Урядового кур'єра»