ПОДІЯ. Напередодні Дня Незалежності житомиряни урочисто відправили в рейс новий потяг, який за півтори години долатиме шлях до столиці.

На мітингу з нагоди цієї події начальник Південно-західної залізниці Олексій Кривопішин повідомив, що ділянка Фастів—Житомир, на якій змонтовано 101 км контактної мережі, є першим пусковим об’єктом масштабної програми електрифікації залізничних шляхів України на 2011—2016 роки. Завдяки заміні тепловозів електровозами собівартість вантажних перевезень знизиться майже вдвічі, що зробить маршрут через Житомир конкурентоспроможним, а частину вантажопотоків із залізничної лінії Київ—Львів буде знято, тим самим її звільнять для швидкісного пасажирського руху.

У такій електричці вільних місць не буде. Фото з сайту zhzh.info

Зрозуміло, що перспектива збільшення обсягів перевезень через Житомир — це створення додаткових робочих місць на самій залізниці та якісно нові можливості для розвитку промислового виробництва як у самому обласному центрі, так і на територіях, прилеглих до електрифікованої транспортної артерії. Не кажучи вже про екологічну складову, адже електровози на кілька порядків безпечніші для довкілля, ніж працюючі на дизельному пальному тепловози. Отож недаремно голова Житомирської облдержадміністрації Сергій Рижук переконаний, що не глобальна для масштабів держави подія — електрифікація ще однієї залізничної ділянки — стане важливою віхою в історії Житомира, яка завжди асоціюватиметься із відзначенням 20-річчя Незалежності України.

Значно обережніші фахівці в оцінках завантаженості і рентабельності електропоїзда Житомир—Київ, що має конкурувати із вже налагодженою роботою маршруток. На перший погляд при фактично однаковій тривалості поїздки її вартість залізницею майже на 30% нижча. От лише добратись до потяга, який відправляється з Житомира о 6 год. 17 хв., у такий ранній час можна хіба що на таксі.

Не менш дивна ситуація і з пасажирськими перевезеннями на ділянці Житомир—Фастів, де навіть на великих станціях зупинки «столичної» електрички не передбачені. Тимчасом як після її пуску на лінії залишили… лише один «місцевий» поїзд, який вранці відправляється з Житомира, а ввечері повертається з Фастова. Розрахований насамперед на житомирських дачників-пільговиків, він не підходить ні селянам, ні більшості їхніх дітей-студентів, які вимушені добиратись до обласного центру чи столиці «підручним» автотранспортом.

Як наслідок, складається прикре враження, що «платний» пасажир залізниці чомусь зайвий, хоча навряд чи три-чотири зупинки саме на проблемній щодо транспортного забезпечення ділянці Житомир—Фастів відчутно позначаться на тривалості перебування в дорозі «столичного» експреса.