ПРАВОПОРУШЕННЯ. У столиці комерціалізували всі медпослуги. Що ближче до осені, то більше роботи в Антимонопольного комітету. Напередодні опалювального сезону загострюються тарифні проблеми, багатомільйонні неплатежі, помножені на претензії до якості послуг, стискають петлю на шиї комунального господарства. Чимало негараздів спливає і в інших сферах життєдіяльності. Причому не тільки на периферії, а й у столиці.

Ось нещодавно комітет зобов’язав Київську міську державну адміністрацію привести у відповідність до вимог законодавства свої дії щодо регулювання тарифів на платні послуги, які надають лікувально-профілактичні державні та комунальні заклади охорони здоров’я.

Розслідування показало, що ніякого регулювання у галузі платної медицини з боку місцевої влади немає, хоча це передбачено постановою КМУ від 25 грудня 1996 р. №1578 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)». Натомість їх затверджують комунальні заклади, а Головне управління охорони здоров’я та Головне управління цінової політики лише їх погоджують. Причому останнє фактично самоусунулося від перевірки цих тарифів та неправомірно зобов’язало комунальні заклади здійснювати експертизу тарифів виключно у стороннього підприємства — ТОВ «Медицина ВМ». Тож не дивно, що комунальні заклади протягом 2010 та першого півріччя 2011року понесли додаткові витрати на загальну суму 900 тис. грн.

Киянам також довелося брязкнути гаманцем, адже до переліків платних послуг увійшли ті, які відповідно до нормативно-правових актів мають надаватися безкоштовно. А саме: прийоми, застосування одноразових рукавичок лікарем, послуги з накладання та зняття пов’язок, оформлення довідок та історії хвороби тощо. До того ж кількість платних медичних послуг у комунальних закладах Києва варіювалася від 100 до 1300. Так само широким був і тарифний діапазон: від 5 до 11 тис. грн (без ПДВ).

Як засвідчила перевірка вартості послуг, основну частину витрат становила заробітна плата, премії медичного персоналу (від 100—300% окладу), а також прибуток у розмірі 30%. Отож висновок фахівців Антимонопольного комітету був однозначним: такі дії КМДА містять ознаки порушення конкуренційного законодавства.