ТУРБОТА. У приміщенні Сумського дозвільного центру, що по вулиці Горького, 21, рідко коли буває порожньо — щодня його відвідують не менше 30-40 городян. Як стверджує державний адміністратор центру Тамара Стегній, бувають і спекотні періоди, коли вишиковуються черги. Але таке трапляється нечасто і працівники завжди готові швидко обслуговувати відвідувачів. Ідеться про реєстрацію звернень суб’єктів господарювання, видачу документів дозвільного характеру, консультації тощо.
Про те, наскільки завантажені роботою працівники, свідчить статистика трьох цьогорічних кварталів. За цей час через місцеві державні органи та адміністраторів центру пройшли понад 3,5 тисячі звернень, видано загалом 2035 документів дозвільного характеру, надано майже 14 тисяч консультацій. Спектр справ, які доводиться розглядати і вирішувати, вельми широкий. Ідеться про більш як 30 управлінь, підприємств, інспекцій, відділень і відділів, які тим чи тим чином причетні до діяльності суб’єктів господарювання.
У пошуках дозволів не треба ходити містом. Звернись у дозвільний центр. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ
За словами заступника начальника головного управління економіки — начальника управління розвитку підприємництва Сумської облдержадміністрації Віктора Фінашка, діяльність дозвільних центрів на території регіону — важлива і невід’ємна складова сьогодення. Нині в районах і містах обласного підпорядкування функціонують 25 центрів, у яких працюють компетентні і дисципліновані фахівці. З початку року безпосередньо адміністратори видали 2735 документів дозвільного характеру. А якщо врахувати, що такі підрозділи діють протягом останніх шести років, то стане очевидною їхня затребуваність.
Втім, усе пізнається в порівнянні. Життя диктує нові вимоги: те, що задовольняло вчора, сьогодні має йти у примусову відставку. Ось і зараз назріло питання переходу на роботу за принципом «єдиного вікна», тобто відвідувач не повинен ходити містом у пошуках тих чи тих дозволів (їх, варто нагадати, понад 30), а вирішувати питання в одному місці, без жодних зволікань. З цією метою з 1 січня наступного року буде організовано роботу центрів саме на такій якісно новій основі. В окремих містах, як, наприклад, у Сумах, уже зробили півкроку на цьому шляху — щовівторка і щочетверга у центрі чергують представники місцевих дозвільних органів. Однак ідеться не про окремі факти, а саму систему. Поки що на заваді одна проблема — брак відповідного приміщення, в якому б водночас могли приймати відвідувачів до 40 спеціалістів і адміністраторів. Але, на переконання В.Фінашка, це питання з розряду цілком вирішуваних і в Сумах, і в районних центрах.