Укрпошта змінює стратегічні підходи у своїй роботі. Всі другорядні, стратегічно неважливі функції ця структура передасть іншим партнерам. За словами в. о. генерального директора Укрпошти Михайла Паньківа, нині підприємство на ринку неконкурентне і зазнає чималих збитків.

Поштовики хочуть бути ближчими до споживачів своїх послуг. Фото Володимира ЗAЇКИ

З 2012 по 2014 рік збільшення дефіциту власних обігових коштів сягнуло 184,8 мільйона гривень, кредиторські зобов’язання зросли з 593,5 до 842,6 мільйона, дебіторська заборгованість — з 153,7 до 344,4 мільйона, а показник фізично доступних грошей (у касах та на рахунках банків) скоротився з 303,6 до 130,6 мільйона гривень. «Підприємство систематично витрачало більше коштів, ніж заробляло. Щоб вийти із цієї ситуації та вибрати вигідне рішення, пошта розпочинає перехід від постійних витрат до прямих або прямих змінних витрат», — сказав посадовець.

Як передає його слова прес-служба Мінінфраструктури, Укрпошта готує низку програм щодо оптимізації витрат, пов’язаних із підвищенням ефективності використання поштово-логістичної інфраструктури. Одна з них — франчайзинг для поштового відділення, під який відійдуть утримання приміщення, транспорт, заробітна плата. За кожну корисну операцію платитиме Укрпошта. Нині розробляють необхідну нормативну базу, потім модель роботи протестують в одній із областей.

Окрім цього, планують розвивати співпрацю з партнерами Укрпошти з магістральних перевезень. Як наголосив Михайло Паньків, нині підприємство фінансово не може оновити зношений рухомий склад, тому вивчають можливість тимчасового передання окремих маршрутів в аутсорсинг іншим перевізникам. За маршрутами, які й далі обслуговуватиме рухомий склад Укрпошти, підприємство зможе здійснювати перевезення для інших поштових операторів і отримувати додатковий дохід.

Передбачено й співпрацю з клієнтами з передпоштової підготовки. Це зумовлено тим, що сортування та групування відправлень потребують значних витрат, а відправники можуть це робити в процесі виготовлення посилок чи листів. Завдяки нововведенню планують зменшити витрати Укрпошти, а клієнтові — надавати додаткову знижку, якщо його кореспонденцію правильно відсортовано, згруповано за напрямками і вона не потребує виконання цих робіт поштовиками. «Головна умова — щоб економія, якої досягає Укрпошта, перевищувала розмір наданої знижки. Поки що складно забезпечити належний контроль правильності підготовки кореспонденції клієнтом, тому облікові й технологічні завдання щодо цього питання зараз опрацьовують першочергово», — сказав посадовець.

Також в Укрпошті заплановано програми щодо автоматизації робочих місць у поштових відділеннях, упровадження системи обліку фізичного потоку посилок, спрощення управлінської моделі та переформатування продуктів і послуг. Очікують, що такі зміни підвищать привабливість послуг для корпоративних клієнтів, які вже зараз забезпечують понад 90% всіх відправлень Укрпошти і загалом можуть якісно вплинути на фінансовий стан підприємства.

«Ми повинні надавати послуги, яких від нас чекає споживач. Для цього створюється проект ефективного управління якістю. Ми плануємо відкрити всі канали доступу інформації від споживача до нас: позитивної чи негативної, щоб знати, що він від нас хоче. Після цього ми трансформуватимемо поштовий продукт таким чином, як того очікує споживач», — підкреслив Михайло Паньків.

Відділ новин
«Урядового кур’єра»