Реформа децентралізації передбачає новий і якісний рівень надання послуг у громадах, що об’єдналися, тих громадах, які вже взяли на себе нові повноваження, зокрема й у галузі освіти. Для цього влада надала їм низку інструментів. По-перше, ухвалено рішення про створення в Україні, передовсім в об’єднаних територіальних громадах, нової освітянської моделі, що передбачає формування шкільних округів. Цього року держава запропонувала фінансову підтримку тим із них, які ухвалять рішення щодо формування саме такої мережі. Про це заявив віце-прем’єр-міністр — міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко під час зустрічі з представниками об’єднаних територіальних громад у межах поїздки до Дніпропетровської області.

У краї участь у конкурсі на створення опорних шкіл взяли 41 школа в органах місцевого самоврядування та дві школи — з об’єднаних територіальних громадах, а загалом в області 879 середніх шкіл. «Виникає запитання: чому участь у конкурсі взяли лише дві ОТГ?! Їхні голови скаржаться, що критерії формування опорних шкіл, які виписані у чинній постанові Кабміну, насправді не дають змоги реалізувати таку можливість. Тому постанову слід відкоригувати відповідно до потреб ОТГ», — наголосив Геннадій Зубко.

Він закликав департаменти освіти у кожній області спільно з ОТГ та органами місцевого самоврядування опрацювати всі дискусійні питання: «Всі критерії щодо створення мережі опорних шкіл потрібно чітко опрацювати на місцях. Слід більше працювати з громадами, готуючи нормативні акти. Адже часто нормативи із Києва не відповідають місцевим реаліям. У цьому разі маємо опрацювати дискусійні питання з обласними департаментами освіти, аби врахувати думку громад. Це стане дієвим стимулом до оптимізації діяльності громад», — наголосив посадовець. 

Відділ гуманітарних проблем
«Урядового кур’єра»