НАВЧАННЯ. На Дніпропетровщині, на Новомосковському загальновійськовому полігоні, пройшли наймасштабніші в Україні тактичні військові навчання «Перспектива-2012», у яких взяли участь спеціалісти Міністерства оборони та Міністерства інфраструктури України. Для форсування водної перешкоди залізничним транспортом та бойовою технікою треба було навести наплавний залізничний міст. Це завдання на штучній водоймі полігона виконав 194-й понтонно-мостовий загін Державної спеціальної служби транспорту Міністерства інфраструктури. А потім він передав ініціативу підрозділам 25-ї окремої Дніпропетровської повітрянодесантної бригади, зенітно-ракетним підрозділам 6-го армійського корпусу Сухопутних військ Збройних сил України та вертольотам армійської авіації. Всього задіяли понад 400 військовослужбовців.

Спочатку технічну розвідку на новоспорудженій переправі провела автомобільна техніка УАЗ 469 та КрАЗ-257 на комбінованому ходу, яка проїхала по мосту і підтвердила його справність. Потім вже перевіреним шляхом пустили залізничний потяг, завантажений бойовими машинами десанту та бронетранспортерами. Мостом пройшла й колона автомобільної техніки.  «Таких масштабних навчань ми не проводили з 1998 року», — зазначив віце-прем’єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков і подякував усім офіцерам та військовослужбовцям, які брали участь у навчаннях.

А міністр оборони Дмитро Саламатін пообіцяв і надалі проводити подібні маневри. «Вони дуже корисні, бо дають змогу максимально відпрацювати взаємодію всіх підрозділів. Що більше проводитимемо таких навчань, то краще для всієї України», — сказав він.

Високу оцінку виконанню поставленого завдання військові залізничники, десантники і зенітники отримали й від начальника Генерального штабу Збройних сил України Володимира Замани.

ДОВІДКА «УК»

Наплавний залізничний міст (НЗМ-56) — унікальний транспортний засіб, що забезпечує переправу через водні перешкоди залізничного рухомого складу та автомобільної техніки як у мостовому варіанті, так і в поромному. Міст складається з 90 секцій, які швидко і легко збираються в повний комплект максимально завдовжки 531,8 м. Він використовується не лише в інтересах оборони, а й під час будівництва мостів, в умовах ліквідації наслідків техногенних та природних катастроф, зокрема повеней. 194-й понтонно-мостовий загін брав участь у подоланні наслідків повені в західних областях України в 2010 році.