У Черкасах місцеві конструктори презентували нову модель міського автобуса. Колектив конструкторів заводу «Черкаський автобус» упевнено заявляє, що такого автобуса в Україні ще не виготовляли. Він повністю відповідає новітнім екологічним вимогам стандарту Євро-5, який із січня цього року обов’язковий на території України. Міський автобус із промовистою назвою Ataman вигідно відрізняється від попередників у всьому: новий кузов, сучасний дизайн, поліпшений двигун, гарний салон. Загалом — вищий рівень зручності для пасажирів.

Як і колишні моделі, євробус залишається міським восьмиметровим транспортом, орієнтованим на комерційне використання перевізниками на маршрутах. Автобус оснащено дизельним двигуном з робочим об’ємом 5,2 літра і потужністю 154 кінських сил. У парі з ним встановлюють механічну 6-ступінчасту коробку передач.

Новинка черкаського автопрому задовольнить найвибагливіші смаки. Фото з сайту uabus.com.ua

Ataman оснащено системами курсової стійкості, бортової діагностики та антипробуксовочною. Максимальна швидкість нової машини обмежена електронікою на максимальній позначці 90 кілометрів за годину.

Гальмівна система тепер оснащена ефективнішими дисковими механізмами спереду і ззаду та допоміжним газодинамічним гальмом на випускному тракті. Модель має двоє двостулкових автоматичних дверей, низький рівень підлоги. У автобусі зможуть їздити інваліди на візках й інші пасажири з обмеженими можливостями. Для освітлення салону використано світлодіоди.

Пасажирам має сподобатися ще одне нововведення — автономний кондиціонер у салоні, у водія — окремий кондиціонер. Загальна пасажиромісткість — 52 або 49 людей. Впроваджено пропозиції від перевізників щодо організації робочого місця водія.

Як розповів технічний директор Віктор Чанцов, нові автобуси — перші у країні, що відповідають європейським екологічним стандартам. За габаритами належать до автобусів малого класу, що дає змогу пересуватися вузькими вулицями міста.

Підприємство щомісяця випускає 20 машин на замовлення. Однак потужність виробництва значно більша. Завод торік виробляв автобуси для Польщі, Словенії та Грузії.

Черкаська влада теж вивчає можливість закупівлі автобусів для роботи на міських маршрутах.

У травні «Черкаський автобус» планує представити наступну новинку в новому сімействі — приміську модель євростандарту. На ринок також вийде автобус на газу.