Наталія КОМАРНИЦЬКА
для «Урядового кур’єра»

МИЛОСЕРДЯ. Протягом літа цього року в поліклініках України буде розповсюджено сто тисяч інформаційних карток для постраждалих від домашнього насильства. Чого саме в цих лікувальних закладах? Бо сюди по медичну допомогу звертаються багато людей, серед яких є й наші потенційні підопічні, пояснює експерт проекту ЄС «Права жінок і дітей в Україні — комунікаційний компонент» Женев’єв  Делонуа. Якщо ви потерпаєте від фізичного, психологічного, сексуального чи економічного насильства в сім’ї — не залишайтеся наодинці зі своїми проблемами, дзвоніть на «гарячу лінію» за телефоном 0 800 500 33 50 або 386, радить вона.

Такі картки — одна з багатьох складових Всеукраїнської інформаційної кампанії проти насильства «Залишайся людиною», основна мета якої — сформувати у свідомості українців неприйняття домашнього насильства та зламати стіну мовчання навколо цього ганебного явища. Це тим більш важливо, що три з чотирьох жертв домашнього насильства ніколи не звертаються по допомогу. І навіть ті, хто наважуються поскаржитися, не знають, до кого йти. Хоча насправді допомогу є де отримати, адже в Україні діють близько 2000 соціальних центрів для допомоги людям, які опинилися у складних життєвих обставинах.

Зокрема, за телефонами Національної «гарячої лінії» Центру «Ла-Страда Україна» можна отримати кваліфіковану психологічну допомогу, інформаційну та юридичну консультацію, зазначає заступник директора департаменту Національних «гарячих ліній» Міжнародного жіночого правозахисного центру «Ла-Страда» Ірина Мидловець. Консультанти також порадять, куди звертатися надалі, зокрема, направлять до реабілітаційних центрів чи притулків. Якщо в  2010 році на «гарячу лінію» зателефонували понад 3500 людей, то цього року щомісяця фіксують до тисячі дзвінків.