Коли у 2000 році вчитель історії Сумської школи № 6 Валентин Власов запропонував провести в місті першу мультимедійну олімпіаду з історії, навряд чи хтось із педагогів міг передбачити, наскільки вдало складеться доля цього починання. Та хоч такі змагання з різних причин проходили не щороку, однак цими днями її учасники зібралися одинадцятий раз.

Хтось може засумніватися: а що особливого у проведенні олімпіади? Адже їх он стільки. Але в тому-то й річ, що подібних інтелектуальних змагань в Україні немає. Принаймні поки що. Хоч до Сум давно приглядається освітнє міністерство, аби запровадити їхній досвід в інших містах.

За словами їх організатора методиста управління освіти і науки Сумської міськради Ірини Нікітіної, подібний вид інтелектуального змагання жодним чином не дублює всеукраїнські учнівські олімпіади. Насамперед — це оригінальний вид змагань.

Особливість їх у тому, що учні отримують завдання у вигляді мультимедійних презентацій. За хвилину команди дають відповіді, заповнюючи відповідний бланк, а потім порівнюють їх із правильними. Тобто новий матеріал не тільки перевіряють, а й вивчають.

Усі запитання поділено на блоки: краєзнавство, культура, постаті, карти тощо. Їх готують учасники міської творчої лабораторії вчителів історії під керівництвом в. о. ректора Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Юрія Нікітіна.

В олімпіаді вже взяли участь понад півтори тисячі учнів і студентів системи профтехосвіти, коледжів, вишів.

Ось і недавно 33 команди, у складі яких майже 130 змагальників, зібралися в залі Сумського аграрного університету. Втретє поспіль її почесним гостем став голова Сумської облдержадміністрації, історик за фахом Микола Клочко.

Сім запитань від нього стосувалися головно історії рідного краю, її видатних постатей, тих чи тих історичних подій. І хоч далеко не всі змогли правильно відповісти на них, однак після того, як оголосили правильні відповіді, кожен учасник узяв до свого багажу нові знання.

Загалом учасникам довелося відповідати на 42 запитання з різних напрямів історії та краєзнавства, що сприяло об’єктивному виявленню істинного, а не випадкового переможця.

Цього разу першість виборола команда Владислава Півня. Він навчається у восьмому класі Сумської школи №21. Щойно повернувся з Києва, де брав участь у четвертому етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури, де посів третє місце.

Владислав Півень наймолодший у команді, в якій один учень 9-го класу, і два — 11-го. Проте очолив квартет розумників саме він.

Спілкуватися з капітаном — одне задоволення. Він цитує напам’ять поетів, істориків, філософів, без затримки і роздумувань називає дати, події, пов’язані з Сумщиною, має наготові низку рецептів та ті чи ті історичні поразки. Одне слово, справжнісінький вундеркінд.

Про історію як предмет і явище відгукується з особливою шанобою. Каже, що вона допомагає кожному знайти свою нитку Аріадни, яка неодмінно приведе до індивідуального успіху.

А ось одинадцятикласник сумської гімназії №1 Богдан Кладковий олімпіаду оцінює насамперед як можливість поглибити свої знання, стати ерудованішим, це допоможе у дорослому житті.

Хоч як це дивно, але ті, з ким випало поспілкуватися, не планують пов’язувати своє майбутнє з історією. Мріють стати програмістами, вчителями, інженерами, журналістами.

Зрештою, яка різниця ким? Головне, що брати участь в олімпіаді не тільки престижно, а й корисно, цікаво та повчально.