ТЕАТР

Запорізький фестиваль театральних митців набув міжнародного статусу

Цьогоріч до Запоріжжя з'їхались театральні трупи з України, Росії, Ізраїлю. Щовечора впродовж тижня обласний академічний музично-драматичний театр ім. Магара був заповнений вщерть. Авторці цих рядків довелося докласти чимало зусиль, аби роздобути квитки на перегляд фестивальних вистав.

Україну представляли Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка з психологічним детективом на одну дію за п'єсою Е. Шмітта "Маленькі подружні злочини" та Житомирський обласний український музично-драматичний театр ім. І. Кочерги із саркастичною драмою на одну дію за п'єсою Є. Шварца "Тінь". A також молоді творчі об'єднання: Дніпропетровський театрально-художній коледж (міні-комедія на одну дію за А. Чеховим "Трагіки сміються, коміки плачуть") та Харківський експериментальний молодіжний театр-студія "Кредо".

Гості з Росії показали чимало цікавого. Зокрема, Московський незалежний театр подарував глядачам драму про кохання і зраду на дві дії за М. Булгаковим "Майстер і Маргарита". Театр Романа Віктюка - драму А. Абдуліна "Нетутешній сад". А Таганрозький драматичний театр ім. А. Чехова здивував цілковито неймовірною подією на дві дії за "Одруженням" М. Гоголя .

Ізраїль гідно засвітився театром з міста Ашдод, який привіз моновиставу "Яблука" Ганни Гланц-Маргуліс за мотивами оповідання Д. Рубіної "Яблука із саду Шліцбутера". Актриса так вдало створила низку образів, що у глядачів склалося враження, ніби це робили кілька акторів.

Господарі сцени запропонували глядачам музично-пластичну екзистенцію буття "Таїнство творіння" та виставу "Апостол Андрій", драматичні сторінки з життя на дві дії. Обидва перфоманси викликали значний резонанс у колах театральних критиків, бо не підпадали під жодну з жанрових, тематичних та виконавських традиційних класифікацій. Виразні засоби, якими оперували автори, - слово, пісня, танок, - супроводжувалися тематичним відеорядом, відтвореним на величезному екрані.

Полістилістика як головний засіб вираження - стильовий контрапункт та жанрова поліфонія, їхнє місце і роль у розвитку сучасної драматургії - ці та інші проблеми обговорили учасники "Данапрісу" на засіданні "круглого столу" "Театр: вчора, сьогодні, завтра...", що відбувся в рамках фестивалю.

- Цього року ми прийняли рішення проводити театральний форум без номінацій і рейтингів. Але наступного вдамося до таких потужних стимулів, аби надати театральним колективам додаткового творчого імпульсу, - розповіла начальник управління культури і туризму Запорізької облдержадміністрації Ірина Конарєва.

Ініціативу запоріжців підтримав театральний критик із Москви Михайло Рогожин, який зазначив, що життя театру триває, допоки той розвивається. Подібні фестивалі не тільки активізують цей процес, а й спонукають митців на справжні відкриття у творчій діяльності.