Організовуючи інвестиційний форум «Миколаївщина — надійний партнер», місцева влада мала на меті поширити позитивний досвід регіону з реалізації проектів за участі іноземних і вітчизняних інвесторів. У заході взяли участь понад 200 представників державних та місцевих органів влади й дипломатичного корпусу, а також фінансових організацій, українських і зарубіжних компаній.

Голова Миколаївської облдержадміністрації Вадим Меріков закликав потенційних інвесторів вкладати гроші в область. Фото надане автором

У пріоритеті транспорт, АПК, енергетика

На форумі презентували різні тематичні блоки, які місцева влада вважає основними у сенсі інвестиційної підтримки. Це «Миколаївщина — транспортний хаб України»; «Зелена енергетика — екологічні технології»; «Агропромисловий комплекс — запорука розвитку регіону».

Як зазначив голова Миколаївської облдержадміністрації Вадим Меріков, область — унікальний край із потужним інвестиційним потенціалом, сприятливим кліматом і великими можливостями для співпраці. «Ми впровадили новий формат інвестиційної політики. Він починається з довіри між владою і бізнесом. Миколаївська область входить до передових регіонів за оцінкою сприяння інвестиційному клімату. За останній рік у краї реалізовують приблизно 200 проектів у різних сферах на загальну суму понад 7 мільярдів гривень. Фінансова децентралізація дала змогу за дев’ять місяців цього року виконати бюджет області на 115%», — поінформував він.

Що стосується характеристики пріоритетних для інвестицій напрямів (транспортний, морегосподарський), то транспортна галузь наповнює обласний бюджет на 20% та дає 12% регіонального валового продукту. Першочергове завдання полягає в створенні якісних сучасних міжнародних транспортних коридорів. Тому відновлено проект будівництва мостопереходу через Південний Буг, друге дихання має отримати аеропорт, розпочато ремонт залізничного вокзалу. А завдяки завершенню реконструкції залізниці на ділянці Волинська — Миколаїв збільшиться вантажопотік і зменшиться собівартість перевезення вантажів завдяки переходу на електротягу. 

Терміново потребує днопоглиблення Бузько-Дніпровсько-Лиманський канал, що дасть можливість проходу суднам, які перевозять вантажі до 70 тисяч тонн. За умови поглиблення каналу, вантажообіг зросте до 45 мільйонів тонн на рік. Поки що роботи з днопоглиблення частково виконує лише компанія «Нібулон». Утім, генеральний директор «Нібулону» Олексій Вадатурський на форумі критично висловився з приводу недосконалості українського законодавства, що регулює транспорту галузь. Він заявив, що приватним інвесторам не створюють умов для її розвитку, не діють законодавчі акти про приватно-державне партнерство, а важливий законопроект «Про внутрішній водний транспорт» взагалі відкликали з Верховної Ради.

Запрацювали сучасні виробництва

У межах інвестиційного форуму в Миколаєві відкрили два нових підприємства. Здано в експлуатацію п’яту чергу морського перевантажувального термінала компанії «Евері» та завод з виробництва електроенергії з біогазу, побудований компанією «ЛНК».

Компанія «Евері» впродовж останніх років успішно інвестує в Миколаївський регіон. Через її морський термінал, розташований в Миколаївському морському торговому порту, перевантажують до 37% виробленої в Україні меляси. Загальний тоннаж одноразового зберігання становить 93 тисячі тонни, з них 28 тисяч тонн меляси і 65 тисяч тонн олії.

Рік тому підписано Меморандум про співпрацю між Миколаївською облдержадміністрацією та компанією «ЛНК». А вже сьогодні запрацював завод з виробництва електроенергії з біогазу. Силами компанії здано в експлуатацію п’ять комплексів з дегазації, чотири з яких розташовані в Київській області, один — у Житомирській. Тепер він є і в Миколаївській області.

Нові сучасні комплекси у краї — це підтвердження того, що  місцева влада створює сприятливі умови для інвесторів. Їм не заважають, а підтримують і допомагають. 

Ольга ПОНОМАРЬОВА
для «Урядового кур’єра»