Сказати, що стан доріг, особливо внутрішньообласних, не витримує жодної критики, — не сказати нічого. Минулими вихідними довелося проїхати велику частину Черкаської й Полтавської областей. Якщо на Полтавщині окремі ділянки шляхів ще якось тримаються, то на Черкащині вони перетворилися на суцільні вибоїни й провалля. Цікаво, що в’їжджаючи на територію області з боку Чорнобаївського району, одразу потрапляєш у пастку вщент розбитого дорожнього полотна. Водії, які часто їздять у цьому напрямку, не одне колесо там залишили.

Просто при в’їзді на територію області міняли ресори водії фури. Та що вже казати про якісь там сільські чи районні дороги, якщо навіть шлях із Черкас на Київ, де щодня проїжджають тисячі автомобілів, — порепаний, розмитий дощами. Така сама ситуація з дорогами Черкаси — Сміла та Київ — Знам’янка у межах Смілянського і Кам’янського районів. Вони вже давно потребують капітального ремонту. Це недавно підтвердив і голова облдержадміністрації Юрій Ткаченко на нараді, де йшлося про ремонт доріг.

Як порахувала служба автомобільних доріг області, після зими ямковістю вражена половина шляхів державного та місцевого значення. «Є кілька причин такої ситуації, — пояснив начальник служби Юрій Настенко. — По-перше, держава рік у рік недофінансовує дорожнє господарство. Ми отримуємо 15—20% потреби. По-друге, за останнє десятиліття дуже зросла інтенсивність руху транспорту. Дороги, побудовані у 1980—1990-х, не витримують великовагових вантажівок. Кабмін ще не затвердив перелік доріг загального користування для ремонту. Тому Укравтодор, якому ми підпорядковані, не може довести плани ремонтних робіт  регіональним службам. Ми й так уже заборгували облавтодору за виконані роботи».

За попередньою інформацією, цього року область отримає на ремонт доріг приблизно 80 мільйонів гривень. Цих коштів замало, нарікають дорожники. Потреба вдвічі більша. «Черкащани виправдано критикують наші дороги, — зауважив очільник області Юрій Ткаченко. — Особливо після зими вони у незадовільному стані. Є такі, що й шкільний автобус не проїде. Як же дітям добиратися до навчального закладу? Ремонт необхідно розпочинати негайно, не чекаючи літа-осені. Кілька тижнів тому я зустрічався із членами Бюджетного комітету Верхової Ради. Ішлося зокрема про капітальний ремонт окремих доріг. Там підтримка вже є. Тепер чекаємо затвердження Кабміну. Я вже звернувся до керівників районів. Маємо максимально акумулювати кошти для ремонту доріг на місцях. Деякі райони це вже зробили. Приміром, Золотоніський, Городищенський та Уманський. Дорожники мають запропонувати механізм такої співпраці, який ні в кого не викликав би питань. А головне — вони повинні відповідати за якість ремонтів. Бо коли в районах якості не бачать, то не розуміють, куди і навіщо спрямували кошти».

Щоб зменшити кількість нарікань, зробити діяльність дорожників прозорою, при службі автомобільних доріг в області недавно створено громадську раду. Відповідно до затвердженого положення, її представники матимуть право ознайомлюватися з документами, надавати пропозиції стосовно будівництва, ремонту, утримання автомобільних доріг загального користування області та рекомендації щодо удосконалення роботи служби.

Самі ж дорожники, за словами Юрія Настенка, через брак коштів уже кілька місяців не одержували зарплати. А проблема з ремонтом доріг місцевого значення зайшла у глухий кут, бо якщо раніше сільради в цьому допомагали, то тепер бояться, бо, наприклад, у Чорнобаївському районі порушено кілька кримінальних справ через нецільове використання коштів, які спрямували на такі ремонти. Вийшло так, що, намагаючись допомогти, сільські голови ще й себе підставили.

Однак і ямковий ремонт, як кажуть фахівці, проблем з дорогами Черкащини не розв’яже, адже багато з них потребують капітального ремонту. Але де взяти на це кошти? Саме тому звістку, що ремонт і будівництво доріг у країні відновлюється, на Черкащині сприйняли з ентузіазмом. Особливо схвалюють громадяни і самі дорожники намір Міністерства інфраструктури організувати незалежний контроль якості ремонту автошляхів. Необхідність у довгострокових гарантіях високоякісних ремонтних робіт давно назріла. Але, як відомо, шлях від найкращих намірів до їхньої реалізації — у глибоких вибоїнах.