Як ми могли так довго жити без реклами ліків? Це ж скільки часу доводилося витрачати на походеньки до дільничного терапевта, консультації, рецепти... А обстеження, аналізи? Та хай йому грець!

Інша справа сьогодні. Вмикай телевізор і лікуй будь-яку хворобу.

Коле у серці, тривожно на душі? "Наші краплі миттєво вгамують біль і заспокоять нерви", - наче вечірню молитву, повторює голос з екрана. Болить поперек? Ось вам чудодійний бальзам, втирає щасливий герой рекламного ролика. Проблеми по чоловічій лінії? Одна пігулка і ви знову на коні - на підтвердження добряче підтоптаний ловелас обнімає двох красунь.

Що особливо приємно, реклама позбавляє нас не лише необхідності відвідувати лікарів, а й дотримуватися їхніх надміру обтяжливих приписів. Якщо дієтолог рекомендує вам уникати переїдання, не біда. Ковтнувши кілька розрекламованих таблеток, сміливо наминайте сало і ковбасу у необмеженій кількості. І нехай перепусткою на нескінченне свято черева вам служить бадьорий заклик: "Ай, молодець!"

Реклама завбачливо подбала і про те, щоб ми не гризли себе з приводу всіляких шкідливих звичок. Куриш? Прийми пігулку -вона освіжить дихання, прочистить легені - і можеш смалити до посиніння. Страждаєте після вчорашнього? Наш препарат швидко поверне вас у вертикальне положення. Тож на вечір плануйте нове застілля, головне - запастися "антипохмелином".

Не життя, а казка!

Та от біда, замахнулися на цю казку депутати. Наприкінці минулого року підтримали у першому читанні законопроект про заборону реклами лікарських засобів. Не встигли народні обранці зняти пальці з зеленої кнопки, як Інтернет і друковані ЗМІ зарясніли матеріалами, у яких категорично засуджується таке рішення. Є ще люди, які по-справжньому дбають про наше здоров'я! Жаль тільки, прізвищ своїх не афішують. Але аргументи - залізні. Мовляв, без реклами і ліки подорожчають, і телеканали збідніють.

Їх можна зрозуміти, цих невидимих опонентів законопроекту. Щороку наші громадяни витрачають на препарати без призначення лікарів від 4 до 8 млрд гривень. Зазвичай половина пігулок осідає у домашніх аптечках до "гірших часів". Але це вже дрібниці.

Як, певне, і дані Всесвітньої організації охорони здоров'я про те, що серед причин смертності на п'ятому місці... неправильний і неконтрольований прийом ліків.

Загіпнотизовані телерекламою, наші співвітчизники продовжують масово скуповувати препарати для покращення роботи шлунково-кишкового тракту, болезаспокійливі медикаменти, пігулки для схуднення. Але ж в Україні лідирує зі значним відривом смертність від захворювань серцево-судинної системи! Близько 60% людей помирає від гострих інфарктів та інсультів, більше 12% - від онкологічних захворювань.

Хіба то не свідчення суто рекламного впливу на вибір препаратів, катастрофічного розповсюдження самолікування? І це в країні, яка за рівнем смертності посідає перше місце в Європі.

Тож поборникам реклами пігулок хочеться сказати: не треба нас лікувати, панове! Якщо так піде й далі, процес надання медичної допомоги може остаточно набути віртуального характеру. Діагноз - телефоном, лікування - по телевізору, результат - за замовчуванням. Реальним залишиться тільки наше сумне лідерство на європейському континенті.