АКТУАЛЬНО

Реформування поштової мережі в Полтавській області майже завершено

Таке обнадійливе повідомлення на нараді редакторів комунальних газет у заступника голови Полтавської облдержадміністрації Віктора Шадчнєва прозвучало з вуст директора Полтавської дирекції УДППЗ «Укрпошта» Миколи Хоменка. Збиралися саме з цього питання. Тому що в розпалі передплатна кампанія, а пошта не виконує своїх прямих обов’язків з доставки періодичних видань, відбиваючи бажання в людей їх передплачувати.

Своєчасно доставлена кореспонденція — ознака якісної роботи. Фото з сайту vistibal.ucoz.ua

Партнери мають дорожити репутацією

— Маю солідний стаж роботи в газетах. Збої в роботі пошти були й раніше, але найбільше скарг людей на невчасну доставку видань, які вони передплатили, почалися з вересня цього року. А потім деякі передплатники почали нам телефонувати і обурюватися, що газет їм узагалі не носять. Такі «сигнали» надходили, наприклад, із Шишацького, Миргородського, Великобагачанського, Лохвицького, Чутівського районів. Почали з’ясовувати причину. Виїжджали на місця, зустрічалися з людьми, заходили в сільські ради й на поштові відділення. З’ясувалося, порушення графіків доставки пов’язане із реформуванням поштової мережі. Справді, поштовики — наші партнери, і ми намагаємося увійти в їхнє становище, бо їм сьогодні нелегко, але існують зобов’язання, які треба виконувати.

Коли я готувався до цієї зустрічі, мені зателефонував один чоловік з району і повідомив, що стоїть біля пошти і читає оголошення, яке вивісили на відділенні зв’язку. А там написано: «Виймання листів здійснюється щоденно. Крім понеділка, середи, п’ятниці, суботи та неділі». Що це означає, пояснювати не треба. Таких фактів, прикладів у мене багато, — розповів голова обласної організації Національної спілки журналістів України, головний редактор Всеукраїнської газети «Зоря Полтавщини» Григорій Гринь. А його колегу, редактора міської газети «Полтавський вісник» Ларису Семерягу, прикро вразило те, що їхнє видання кілька місяців поспіль не доходило до передплатників тільки тому, що в них змінився поштовий індекс. Поштовики — партнери, але чомусь не звернулися до неї з цього питання. Щоб редакція могла вчасно дати відповідне оголошення і люди про це б знали.

— Частина населення передплачує нашу газету задля телепрограми. Але кому вона потрібна, якщо в районах газету доставляють раз на 2—3 тижні? — слушно зауважила вона.

Щоб газети не перетворювалися на макулатуру

Не на користь виданням і так звана пересортиця, коли замість однієї газети передплатнику приносять іншу. Або коли пачка газет блукає по відділеннях.

— 26 жовтня 156 примірників не привезли в Андріївське сільське відділення зв’язку. Рознесли її на другий день, хоч була субота, вихідний у листонош. Спасибі, знайшли час. 9 листопада із Стасівського сільського відділення, це по дорозі на Диканьку, газети — 115 примірників, потрапили у Чапаївку, яка на другому кінці району. Поки їх шукали, поки вертали, ця газета потрапила до передплатника тільки у вівторок. 16 листопада у Великі Будища 200 примірників не привезли. Уявляєте, якщо в село не потрапляє така кількість газет, що робиться тоді у редакції і скільки до нас дзвінків? До речі, будищанські газети знайшли в Решетилівському районі, —  розповідала редактор Диканської райгазети «Трудова слава» Світлана Глушко.

Певні зауваження, що стосувалися нестабільної роботи пошти, висловлювали й редактори новосанжарської, лохвицької, решетилівської райгазет. Микола Хоменко відреагував на них стримано, не виправдовувався. Сказав, що йому й самому прикро за ситуацію, в якій опинилися друковані видання. Водночас він запевнив партнерів, і в особі  Віктора Шадчнєва обласну владу, що віднині пошта працюватиме стабільно. Тому що реформування мережі в області практично завершено, і що за результатами діяльності в минулому році по дирекції, нарешті, отримано прибуток.

— Якщо торік ми недоотримали 13 мільйонів гривень, то в цьому плануємо завершити рік десь із прибутком 727 тисяч гривень. Сьогодні ми твердо стоїмо на ногах! — заявив він. Назвавши основні причини, що призвели до розладу в роботі обласної поштової мережі, — невміння деяких працівників працювати з електронними сортувальними таблицями, плинність кадрів на найважчих ділянках виробництва, брак досвіду тощо. Наразі ці проблеми розв’язані.

— Роботу сортувального центру відлагоджено. У разі якогось недоліку за це відповідаю особисто, — наголосив Микола Хоменко. Він також пообіцяв ужити всіх можливих заходів для того, щоб активізувати й переломити ситуацію з передплати. На це орієнтував учасників зібрання і присутній там директор департаменту інформаційної та внутрішньої політики Полтавської облдержадміністрації Микола Перепелиця. Акцентувавши на тому, що виготовлені, але залишені в стінах редакцій, не доставлені передплатникам газети є макулатурою. Вони не несуть жодної інформації суспільству. В тому числі й про діяльність влади в області, центрі й на місцях.