Початок жовтня. Міжнародний день музики. Сонечко потроху заходить за обрій, а на вулиці Великій Васильківській, 53/3 розбігається уздовж тротуару червона доріжка. Вона веде до центрального входу Київського національного академічного театру оперети. Це він запрошує шанувальників високого мистецтва на відкриття нового театрального сезону. Таке дійство відбувається на столичному майданчику за цією адресою вже 81 рік поспіль. Жовтневий гала-концерт зриває бурхливі оплески. Та й без них успіх старту засвідчено: у залі аншлаг.

Дві години поєднали позитивні вібрації серцевих ритмів молоді та людей поважного віку. Тут нема місця для чвар, статі чи віросповідання. Всі мовчать, очікують… Лунає музика Йоганна Штрауса, Вольфганга Амадея Моцарта, Франца Легара, Йоганнеса Брамса. Їх яскраво доповнюють номери з мюзиклів та оперет. «Браво!» — лунає і в бік сцени, і в бік ложі, де дають друге життя чарівним нотам музиканти симфонічного оркестру. Під класику високий клас у танці демонструє балетна трупа, кружляючи у французькому канкані та сінг-сінгу.

Ніщо так не відволіче від буденності, як мелодії оперети, що іскряться веcелощами. Фото надане Київським національним академічним театром оперети

Загалом на сцені відтворено 25 різних за жанром номерів: вокальні, балетні, сучасні. Із них 10 — прем’єрні. Ось кілька прикладів: «Арія з шампанським» із опери В.-А. Моцарта «Дон Жуан», «Італійська вулична пісенька» з комічної оперети В. Герберта «Примхлива Марієтта».

За півгодини до початку дійства представників ЗМІ у фойє зустрічали режисер-постановник концерту й художній керівник театру Богдан Струтинський, диригент-постановник Ігор Ярошенко і балетмейстер-постановник Вадим Прокопенко.

Богдан Струтинський резюмував, що в цьому сезоні реалізувати із запланованого вдалося все. Літній період у працівників театру був активним і насиченим. За кілька місяців вдалося навіть реконструювати, а конкретніше, освіжити бутафорський цех, залу для декорацій та центральне фойє. Режисер-постановник виокремив три кити, на яких триматиметься нинішня програма: класичний напрям розвитку оперети, класичний та сучасний мюзикл і сучасна європейська естрада. Прем’єрою року він назвав надзвичайно популярний у світі мюзикл «Звуки музики». Про артистів думка фахівця така: «Вони стали професійнішими. Адже класичне мистецтво розвиває дух!»

Вадим Прокопенко працює у столичному театрі оперети шостий сезон (а балетмейстером-постановником він став 22 роками раніше). «Музика надихає, а з неї народжується ідея!» — розповів про нюанси роботи фахівець. На його думку, найголовніше — правильно скомпонувати артистів на сцені.

Найскладнішим місяцем у підготовці до сезону для 32 представників балетної групи був вересень. Їм доводилося викарбовувати майстерність на пуантах, у степовому взутті, в таких танцях, як танго і джаз.

«Ми театр широкого профілю: співаємо оперету, мюзикл, світову естраду. У нас артисти різнопрофільні. А літню перерву витрачаємо на тренування — в цей період навантаження утричі більше», — ввів в суть справ журналістів балетмейстер-постановник.

Ігор Ярошенко був небагатослівним: «Нині театр перетворився на потужну творчу лабораторію».