Весна у слобожанській області не принесла чогось неочікуваного чи несподіваного: розталий сніг оголив усю дорожню картину, яка виявилася такою, як і в попередні роки: з численними ямками і ямами, вибоїнами і руйнуваннями, відповідними епітетами і метафорами водіїв.

Та з’явилися два якщо і не нових, то обнадійливих аспекти в роботі обласної влади й дорожників. Перший: прийнято рішення жорстко контролювати рух великогабаритного транспорту автошляхами Сумщини, для чого офіційно встановлено певні обмеження в період з 1 березня до 30 червня. Тобто бодай тоді, коли дорожники виконують основний і нагальний ремонт полотна.

 Другий: до роботи влада має намір активно залучати місцевий бізнес, особливо великий. Бо й справді: його представники активно гарцюють дорогами-шляхами, руйнуючи і без того ветхе полотно, а коли справа доходить до ремонту, то всі намагаються залишитися скраю, мовляв, і я не я, і дорога не моя.

Схоже, запропонована дорожня політика хоч і не всім до вподоби, однак за умови чіткого дотримання даватиме позитивні результати.

Посилення габаритно-вагового контролю сприятиме кращому стану доріг. Фото з сайту new.su.ukravtodor.gov.ua

Любиш їздити — люби і платити за це

Одна з недавніх нарад у Сумській ОДА була повністю присвячена дорожньому питанню. Керівник області Микола Клочко не закликав усіх до роботи, а звернувся до  голів райдержадміністрацій та міських голів із вимогою провести своєрідну ревізію всіх великих агрокомплексів, промислових підприємств, перевізників, кар’єрів з видобутку корисних копалин тощо, машини яких транспортують зерно, пісок, глину, інші вантажі. І неодмінно залучити всіх їх до співпраці. Адже саме ці господарники найактивніше розбивають дорожнє покриття, яке і так тримається на чесному слові. А ось коли надходить пора збирати каміння, тоді всі погляди звернені тільки на дорожників.

Звісно, не всім до вподоби засукувати рукави і братися до конкретної роботи. Але іншого виходу поки що немає. Тож в області ретельно вивчають мережу підприємств — відправників вантажів, транспорт яких особливо активний на місцевих автошляхах. І вже найближчим часом вони неодмінно приєднаються до загальної справи: одні — коштами, другі — технікою, треті — працівниками.

Зрештою, як наголошували на нараді, цілком можливі окремі соціальні угоди між місцевими громадами та господарниками, які б регулювали це питання на відповідній правовій основі.

Вирішили збільшити кількість мобільних вагових комплексів, які допоможуть ефективніше контролювати рух великогабаритного транспорту, насамперед виявляти і штрафувати порушників.

Швиденько на ваги! З машиною

Як повідомив начальник Служби автомобільних доріг у Сумській області Іван Романюк, спільно з управлінням «Укртрансбезпеки», Головним управлінням Національної поліції в Сумській області та ДП «Сумський облавтодор» складено і погоджено графіки роботи габаритно-вагового контролю до початку липня цього року. Зокрема обмежено рух на дорогах державного значення з навантаженням на вісь до 7, місцевого — 5 тонн.

Великовагові транспортні засоби зважують на семи майданчиках, які розташовані на автодорогах Н-07 Київ — Суми — Юнаківка, Н-12 Суми — Полтава з об’їздом м. Суми, Р-44 Суми — Путивль — Глухів, Р-60 Кролевець — Конотоп — Ромни — Пирятин і Р-61 Батурин — Конотоп — Суми.

Найближчим часом стануть до ладу ще два таких комплекси, закуплені за кошти обласного бюджету, які встановлять на дорогах загального користування. В ефективності й потрібності такого контролю переконують цифри й факти.

Протягом минулого року проведено 981 зважування великовагового транспорту, виявлено 49 порушень правил проїзду, винних оштрафовано на суму понад 94 тисячі гривень. Цього року з 92 зважувань 4 рази зафіксовано порушення, через що накладено штрафів на суму понад 50 тисяч гривень, які попов­нили місцеві бюджети.

Як наголошують дорожники, головне завдання — не штрафувати, а привчити до дисципліни і порядку тих, хто не зважає на обмеження і нахабно руйнує шляхи.

Латка до латки — для дороги сорочка

У першій половині березня представники дорожньої служби і Національної поліції перевірили понад 900 кілометрів доріг державного значення, з’ясувавши, що умовно майже кожен третій із них, або понад 10,5 тисячі квадратних метрів, потребують негайного ремонту.

За традицією підготовлено відповідні приписи, окремих винних притягнуто до відповідальності, а в підсумку — на цих та інших ділянках щодня працюють до 20 бригад дорожників, які активно застосовують гарячий і холодний асфальтобетон, просочування, чорний щебінь тощо. Залежно від погоди за день вони ліквідують ямковість на площі до 2 тисяч квадратних метрів. Звісно, що роботи хоч і почато, але далеко не край.

На жаль, не додає оптимізму так звана вандальна статистика. Протягом минулого року на автошляхах загального користування невідомі зловмисники вкрали 78 дорожніх знаків, 99 огороджень, 20 інших технічних засобів, пошкодили 34 стовпчики, завдавши збитків майже  на 100 тисяч гривень. У час, коли доводиться дороги латати, а не капітально лагодити чи  прокладати нові, це великі неприємності. Але тут своє слово мають сказати правоохоронці.