Щороку 29 січня в Україні відзначають День працівників пожежної охорони. Нині професія пожежника — це не лише боротьба з вогняною стихією заради захисту життя і здоров’я людей, а й ліквідація інших наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Тому в екстреній ситуації набираємо «101» і на мить не сумніваємося, що нас не залишать у біді. Пожежники часто не знають, що таке вихідні чи свята, бо їхня праця триває 24 години на добу, сім днів на тиждень. І для більшості з них це вже не просто данина професії, а сенс життя.

Серед звернень, які надійшли на урядову «гарячу лінію» торік і потребували невідкладного реагування, було чимало і таких, що стосувалися саме ліквідації пожеж та усунення інших небезпечних техногенних ситуацій. Так, заявниця із смт Станиця Луганська Луганської області звернулася на урядову «гарячу лінію» з проханням допомогти ліквідувати пожежу, що виникла у квартирі сусіда після влучення у помешкання бойового снаряда. Громадянка була стурбована тим, що вогонь міг перекинутися на сусідні квартири, бо пожежну машину не пропускали на блокпосту через бойові дії. Надані працівниками «гарячої лінії» рекомендації дали змогу припинити паніку серед громадян будинку і дочекатися пожежників, які й загасили вогонь. Зворотним зв’язком із жінкою було отримано подяку за оперативність у розв’язанні проблеми.

Заявник із Приморського району Одеси зателефонував на урядову «гарячу лінію» з повідомленням про чергову пожежу в кафе «Топ Сендвіч», що розташоване в житловому будинку, де він мешкає. Громадянин неодноразово мав нагоду спостерігати тут часті загоряння, тому й був стурбований тим, що може залишитися без житла. Цього разу на виклик приїхало три машини невідкладної допомоги, було евакуйовано велику кількість людей, зокрема й дітей. Заявник прохав перевірити правомірність діяльності й дотримання техніки безпеки в установі та вжити невідкладних заходів щодо гарантування безпечного проживання в цьому будинку. Після дзвінка на урядову «гарячу лінію» перевірили це кафе. Було виявлено серйозні порушення техніки безпеки та встановлено строки їх усунення. Під час зворотного зв’язку із заявником було з’ясовано, що проблему розв’язано, а також організовано громадський контроль за виконанням приписів пожежної охорони.

Заявниця із Дубровицького району Рівненської області повідомила про пожежу в лісі поблизу с. Узлісся. Жителі села самостійно почали гасити загоряння, проте їхніх сил і вмінь виявилося недостатньо, щоб побороти вогняну стихію. Пожежа швидко поширювалась і перейшла на поля поблизу будинків. Після звернення на урядову «гарячу лінію» на місце пригоди терміново виїхала бригада місцевої пожежної охорони, яка й допомогла ліквідувати пожежу. Зворотним зв’язком жінка повідомила, що ні люди, ні їхнє майно не постраждали, вигоріла лише незначна ділянка лісу. Крім цього, жителям села пожежники надали рекомендації щодо системи сповіщення у разі виникнення пожежі чи інших надзвичайних ситуацій.

Тож працюючи у цілодобовому режимі та в тісній взаємодії з органами виконавчої влади, урядова «гаряча лінія» постійно має змогу допомагати громадянам в оперативному розв’язанні їхніх проблем.

Загалом за період з 18 по 24 січня на урядову «гарячу лінію» надійшло 111 620 дзвінків, через інтернет зареєстровано 855 звернень. 

0-800-507-309 — урядова телефона «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 — для жителів м. Києва. +380 44 284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua