Серед нагальних проблем сучасності створення нормальних умов для життєдіяльності людини набуває все більшого значення. Сфера благоустрою – одна з них, де таких проблем накопичилося чимало: це і неналежний захист довкілля, і часто незадовільний санітарний стан прилеглих територій, і неприйнятне збереження об'єктів та елементів благоустрою тощо.

Саме у Законі України «Про благоустрій населених пунктів» прописані заходи для утримання в порядку населених пунктів. Це передусім виконання комплексу робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів із покращення мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.
Підприємства, установи, організації на разі забезпечують благоустрій земельних ділянок, наданих їм на правах власності чи користування відповідно до закону.

Утримання та благоустрій прибудинкової території багатоквартирного житлового будинку, належних до нього будівель, споруд проводиться тим, на балансі кого перебуває цей будинок або підприємством, установою, організацією, з якими балансоутримувачем укладено відповідну угоду на утримання та благоустрій прибудинкової території.

Благоустрій присадибної ділянки проводиться її власником або користувачем цієї ділянки. Власник або користувач присадибної ділянки може на умовах договору, укладеного з органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування, забезпечувати належне утримання території загального користування, прилеглої до його присадибної ділянки.

Натомість благоустрій присадибної ділянки, на якій розміщені житлові будинки, господарські будівлі та споруди, що в порядку, визначеному законодавством, взяті на облік або передані в комунальну власність як безхазяйні, проводиться відповідним органом місцевого самоврядування.

Громадяни, які звертаються на урядову «гарячу лінію», здебільшого порушують питання щодо поліпшення благоустрою місць загального користування і санітарного стану територій, ремонту дитячих майданчиків і автомобільних доріг, відновлення освітлення вулиць та налагодження обладнання газо- та електромереж.
Так, заявник із м. Біла Церква Київської області звернувся на урядову «гарячу лінію» щодо відновлення роботи безкоштовного дитячого майданчика в місцевому парку ім. Тараса Шевченка. Звернення небайдужого громадянина стало поштовхом до конкретних дій з боку Білоцерківської міськради, силами якої був відремонтований не лише дитячий майданчик, але й налагоджені всі атракціони на цьому майданчику, що й було підтверджено зворотним зв’язком із заявником.

Жителька смт Товсте Заліщицького району Тернопільської області зателефонувала на урядову «гарячу лінію» через незавершений ремонт автомобільної дороги, розпочатий ще навесні минулого року. Капітальний ремонт дороги у повному обсязі нарешті був завершений взимку філією «Заліщицька дорожня експлуатаційна дільниця», про що й сповістила заявниця зворотним зв’язком.

Громадянин, який проживає у м. Дніпродзержинськ Дніпропетровської області, поскаржився на урядову «гарячу лінію» про повну відсутність зовнішнього освітлення на прибудинкової території вже не один рік поспіль. За сприяння міської ради вуличне освітлення було невдовзі відновлене підрядним підприємством ТОВ «Горсвет», про що й повідомив телефоном місцевий житель.

Пенсіонерка з м. Лисичанськ Луганської області зателефонувала на урядову «гарячу лінію» з проханням допомогли ліквідувати витік газу по вулиці, де вона мешкає. Аварія сталася внаслідок заміни ділянки газопроводу філією Лисичанського міжрайонного управління з експлуатації газового господарства. Працівниками цієї ж філії витік газу було ліквідовано, що й підтверджено зворотним зв’язком із заявницею.
Отже, урядова «гаряча лінія» дає можливість оперативно вирішувати проблемні питання, які порушуються у зверненнях громадян, а також усувати недосконалість у роботі органів виконавчої влади.

«Загалом за період з 25 по 31 січня на урядову «гарячу лінію» надійшло 84 626 дзвінків, через Інтернет зареєстровано 894 звернення».

0-800-507-309 – урядова «гаряча лінія» працює цілодобово.

044-284-19-15 – для жителів м. Києва.

+380-44-284-19-15 – для громадян, які перебувають за кордоном.

Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.