ДЕРЕГУЛЯЦІЯ

Відкрити і закрити бізнес стало легше
 

У зв’язку з тим, що набув чинності Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур припинення юридичних осіб та підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців за їх рішенням», припинення дії юридичних осіб триватиме від 2 до 6 місяців, а фізичних осіб-підприємців — від 2 до 3.  Саме такі терміни ініціатори припинення можуть встановити для заявлення кредиторами їхніх вимог.

Майже партнери. Фото з сайту novostivl.ru

Удвічі скорочено пакет документів

Відтак державний реєстратор вноситиме до Єдиного державного реєстру запис про припинення підприємницької діяльності юридичною особою чи фізичною особою-підприємцем за принципом мовчазної згоди. Зроблено це буде за такою процедурою: якщо після закінчення строку, протягом якого кредитори можуть висувати свої вимоги, орган податкової служби або Пенсійного фонду не дав довідку про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного соціального внеску та страхових коштів або рішення про відмову в їхній видачі, голова ліквідаційної комісії чи фізична особа-підприємець через десять робочих днів після цього може подавати держреєстратору документи для державної реєстрації припинення.

Окрім цього, новий закон наполовину скорочує кількість документів, необхідних для процедури припинення господарської діяльності, зменшує з трьох до одного дня граничний строк внесення державним реєстратором запису про припинення, встановлює максимальний термін (30 днів) на розгляд, прийняття рішення та направлення кожному кредитору повідомлення про прийняте рішення щодо його вимоги. Він також обмежує одним місяцем від дня, коли кредитор дізнався або мав дізнатися про таке невизнання, той час, протягом якого кредитори можуть заявити до суду з приводу невизнання суб’єктом господарювання вимог цього кредитора.

За затримку передачі документів чи інформації, пов’язаної із припиненням господарської діяльності, передбачено штраф у розмірі від 1020 до 4250 грн.

Усе це дасть змогу підприємцям заощаджувати гроші, адже не потрібно буде підтверджувати ліквідаційний баланс аудиторським висновком, який коштує від 5 до 10 тис. грн, засвідчувати нотаріусом підписи на ліквідаційному балансі та рішенні про припинення юридичної особи, а це ще 100 — 150 грн економії на кожному погодженні. Не треба платити й за публікацію повідомлення про прийняття рішення щодо припинення суб’єкта господарювання.

Проти тих, кого такий порядок не влаштовує, закон передбачає покарання. Приміром, за затримку передачі документів чи інформації, пов’язаної із припиненням господарської діяльності, до податківців, посадовців Пенсійного фонду та ліквідаторів може бути застосований штраф у розмірі від 1020 до 4250 грн.

Без виписки з держреєстру

Законодавчі зміни торкнулися й сфери ліцензування. Згідно з ними, виписку з Державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців виключено із переліку документів, необхідних для отримання ліцензії. На переконання голови Державної служби України з регуляторної політики та розвитку підприємництва Михайла Бродського, чиє відомство напрацьовувало ці поправки, підприємці більше не будуть стояти у чергах, щоб отримати ліцензію. Орган ліцензування зможе перевірити інформацію в реєстрі самостійно в електронному вигляді. Реєстраторам потрібно буде лише забезпечити на своєму сайті доступ до даних держреєстру.

Вже у березні органи влади зможуть отримувати дані з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в електронному вигляді. На практиці це виглядатиме так: якщо підприємцю потрібно подати виписку в який-небудь держорган, то цей орган зможе самостійно взяти необхідні дані в електронному вигляді в базі ЄДР. Тобто відпаде необхідність самостійно збирати папери.