Протягом липня незалежні інспектори австрійської компанії iC consulenten оцінювали якість цьогорічного ямкового ремонту дев’яти українських доріг міжнародного, національного та регіонального значення. Результати пілотного проекту з аудиту якості дорожніх робіт, зокрема у Київській області, презентував міністр інфраструктури Андрій Пивоварський разом із міжнародними експертами.

Він розповів, що на дев’яти вітчизняних дорогах інспектори провели 22 вибіркові перевірки, проаналізували акти виконаних робіт Укравтодору та взяли проби покриттів на трасах Київ — Одеса, Київ — Суми — Єнакієве, Бориспіль — Дніпропетровськ — Запоріжжя. Резюме експертів: ямковий ремонт загалом хороший, а ось підхід до організації робіт — хибний. Проблемами в iC consulenten вважають: в Укравтодорі немає актуальної інформації про експлуатаційний стан доріг та єдиного алгоритму визначення, яку дорогу чи ділянку ремонтувати і яким методом. Що стосується Київщини, то на тамтешніх дорогах, на думку експертів, ремонтні роботи Укравтодор виконував без єдиного стандарту.

Мінінфраструктури погодилося з австрійськими консультантами, що структура управління дорожнім господарством в Україні неефективна й потребує змін, а брак систематичного цільового фінансування галузі не дає змоги стратегічно підходити до планування ремонтних робіт.

Андрій Пивоварський розраховує, що в Державний цільовий фонд на ремонт доріг надійдуть 40 мільярдів гривень. Розподіл відбуватиметься за схемою: 35% — на місцеві дороги, 65% — на дороги державного значення. Однак міністр попередив, що для цього слід ухвалити закон про державний дорожній фонд: «Всі гроші від акцизу, який збирає держава за імпортоване пальне, йдуть у цільовий державний фонд і цільове використання для будівництва та експлуатації доріг».

За допомогою коштів, наданих Укравтодором, до кінця 2015 року в Україні планують відремонтувати ямковість на мільйоні квадратних метрів доріг. У межах середнього ремонту планується залатати до 260 кілометрів доріг.

Окрім цього, Міністерство інфраструктури очікує у вересні ухвалення закону про розподіл доріг. «Ми чітко визначили з колегами із транспортного комітету, хто і за які дороги відповідає. Сподіваюсь, що у вересні матимемо чіткий розподіл на державні, місцеві, комунальні дороги й на прибудинкову територію», — резюмував Андрій Пивоварський.

Лора ВОВК
для «Урядового кур’єра»