Мета запровадженої урядом реформи освіти полягає в розбудові системи якісних освітніх послуг від дитячого садочка до вищої школи задля виховання поколінь компетентних і конкурентних людей і фахівців своєї справи. На цьому наголосив Прем’єр-міністр Володимир Гройсман під час засідання Координаційної ради з питань впровадження реформ у сфері освіти.

Ключовою темою засідання ради, яке відбулося в Дніпрі в межах робочої поїздки глави уряду, став розвиток професійно-технічної освіти. Наразі в Україні підготовку професійних кадрів проводять 745 профтехучилищ. І цей показник знижується, зокрема через недостатнє фінансування, застарілість оснащення та значний розрив навчальних програм із реальними потребами сучасного технологічного виробництва. Внаслідок цього дефіцит саме виробничих кадрів стає дедалі відчутнішим для потреб української промисловості, які зростають. І на Дніпропетровщині, у промислово розвинутому регіоні, де сконцентровано високотехнологічні виробництва, це особливо відчутно, констатує департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабміну.

Тому розвиток професійно-технічного напряму став пріоритетом уряду в межах комплексної реформи освіти. Так, за останні два роки по всій країні створено 100 навчально-практичних центрів з шести галузевих спрямувань і 17 професій. Загальний обсяг бюджетного фінансування на оснащення центрів та оновлення навчальних програм сягнув близько 200 мільйонів гривень.

Високотехнологічні виробництва Дніпропетровщини особливо потребують нового рівня профтехосвіти. Фото kmu.gov.ua

Нова українська школа, реформа профтехосвіти та вищої освіти — це не «косметичний ремонт», а капітальна перебудова, важливий інвестиційний проект. Причому на рівні дошкільної та середньої освіти реформи вже відчутні. За останні роки завдяки бюджетній підтримці й фінансовій децентралізації втричі скорочено чергу до дитячих садочків. Мережа дошкільних закладів зростає ледь не щомісяця по всій країні, як і кількість оновлених шкіл, обладнаних за вимогами нового освітнього простору. Вже зараз працюють 778 опорних шкіл, які надають якісно новий рівень освітніх послуг.

До процесу реформи освіти активно долучається і місцева влада. «Завдяки реформі з децентралізації обсяги місцевих бюджетів сягнуть 270 мільярдів гривень. І цей інструмент децентралізації має стати у пригоді для створення якісного середовища, зокрема в освіті, — вважає Володимир Гройсман. — Ми маємо створити якісну нову систему в Україні — від дошкілля до вищої освіти».

Прем’єр нагадав, що політика уряду — до 2020 року повністю ліквідувати черги до дитячих садочків і забезпечити повний доступ до середньої освіти — в одну зміну і в якісних умовах. Також буде врегульовано питання інвестування в оновлення шкіл і закладів професійно-технічної освіти, зокрема в контексті зростання зарплат вчителів, які допомагають учням оволодіти найзатребуванішими професіями.

Любов ДМИТРЕНКО
для «Урядового кур’єра»