РИНОК ПОСЛУГ. Досліджуючи ринок надання адміністративних послуг на Черкащині, працівники територіального відділення АМКУ зацікавилися тарифами на послуги, які надають громадянам органи місцевого самоврядування та підпорядковані їм установи. Як виявилося, далеко не всі з них оплачуються за об∂рунтованими цінами. Приміром, Черкаська, Канівська, Лисянська, Золотоніська, Звенигородська та Городищенська районні державні ветеринарні лікарні встановили завищену плату на послуги з видачі свідоцтв форми №1 та форми №2 на переміщення за межі адміністративного району тварин, продукції тваринного походження, інших об’єктів державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду.

Зокрема у Черкаській центральній районній лікарні завищували вартість платних послуг з медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів. А в обласній державній хлібній інспекції стягували невиправдано високу плату за інспектування сільськогосподарської продукції. Не пасли, так би мовити, задніх і в обласній державній насіннєвій інспекції, де встановили економічно необгрунтовані тарифи на послуги за випробування насіння для проведення його обов’язкової сертифікації. Долучилося до вищеназваних організацій і Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Черкаській області, яке завищувало плату за послуги екологічного характеру.

 Словом, знущалися управлінці з бідного клієнта, як хотіли. Мовляв, не хочеш платити — справа твоя. Але в територіальному відділенні Антимонопольного комітету поглянули на такі факти з іншого боку — з точки зору додержання  конкурентного законодавства. Довелося, як мовиться, владу застосувати, тобто стати на захист економічної конкуренції. Справи, розглянуті відділенням стосовно порушників, потягли за собою штрафи на загальну суму 129 тисяч гривень. На сьогодні з них майже всі суми вже сплачені до бюджету.  Умовний економічний ефект від припинення порушень конкурентного законодавства для юридичних і фізичних осіб становить 587 126 тис. грн за рік.

Цікаво, що подана територіальним відділенням інформація про дослідження ринку адміністративних послуг лягла в основу пропозицій Антимонопольного комітету стосовно реформування системи надання адміністративних послуг, надісланих Президенту України.