НОВОВВЕДЕННЯ

Уряд планує скасувати ПДВ на авіапальне та продаж квитків для внутрішніх
пасажирських авіаперевезень

Відповідно до указу Президента з початком літнього розкладу пасажирських авіаперевезень, тобто 27 березня, буде скасовано податок на додану вартість на авіаційне пальне та продаж квитків для внутрішніх авіаперевезень. Про це під час урядового брифінгу заявив віце-прем’єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков. За його словами, нині це ті єдині кроки, якими держава може вплинути на здешевлення пасажирських авіаперевезень всередині країни.

Проте Борис Колесніков зауважив: якщо в країні не буде аеропортів, то не літатимуть ані багаті, ані бідні. Для того, щоб великі українські міста отримали сучасні повітряні ворота, розроблено та схвалено урядом Концепцію Державної цільової програми розвитку аеропортів на період до 2023 року.          

Зокрема віце-прем’єр повідомив, що Мінінфраструктури  кардинально змінює політику щодо модернізації та будівництва аеропортів. Так, держава будуватиме аеродромні комплекси, тобто злітно-посадкові смуги та перони, а зведенням решти інфраструктури займатимуться інвестори.

Борис Колесніков висловив переконання, що за два роки буде завершено будівництво нових аеродромних комплексів у містах-мільйонниках — в Одесі та Дніпропетровську. Також до 2019 року планується, що реконструйовані аеропорти отримають міста з курортним та промисловим потенціалом.

За словами урядовця, дуже цікавий аеропорт для інвесторів — це Севастополь, адже звідти значно швидше та зручніше дістатися Південного узбережжя Криму, ніж із Сімферополя. Однак і аеропорт столиці півострова має величезний потенціал, тож там збудують нові злітно-посадкову смугу та перонний комплекс. За словами віце-прем’єра, у перспективі аеропорт Сімферополя може вийти на друге місце в країні за пасажиропотоком.          

Також у планах модернізація аеропортів Чернівців, Івано-Франківська, Черкас (має потенціал великого вантажно-транзитного порту), Миколаєва, «Жуляни» (Київ), Запоріжжя та Кривого Рогу (потужні промислові центри), а також Мукачева. Щодо останнього, то Борис Колесніков повідомив, що аеропорт цього курортного міста отримає подвійне призначення: він прийматиме як цивільну, так і військову авіацію. За словами урядовця, Мінінфраструктури разом з Мін?оборони готові повністю відновити злітно-посадкову смугу мукачівського летовища.

Ще одним напрямком розвитку українських аеропортів може стати їх передача в концесію. Борис Колесніков зауважив, що, на жаль, ми не маємо досвіду в цій сфері, тому «першою ластівкою» тут має стати передача в концесію київського аеропорту «Бориспіль», що орієнтовно відбудеться у першій половині наступного року. Якщо досвід буде успішним, то й інші аеропорти країни підуть цим шляхом.    

Віце-прем’єр також повідомив, що, згідно з прогнозами, 2015 року пасажиропотік в аеропортах становитиме

21,5 млн осіб, а 2023-го — 28,7 млн.