На Полтавщині за участю керівників провідних машинобудівних підприємств краю, зокрема ПАТ «Завод «Лтава», «КВБЗ», «АвтоКрАЗ», «Хорольський механічний завод», «Кременчуцький колісний завод», напрацювали пропозиції щодо підтримки вітчизняного машинобудівного комплексу в умовах, що склалися. Це важливо тому, що обласна влада вже вичерпала всі можливості для допомоги промисловості на рівні регіону. Потрібні зміни до чинного законодавства і державні замовлення для вітчизняних підприємств.

— Серед наших пропозицій — внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо надання преференцій для вітчизняного продукту з локалізацією не менш як 50%, — каже голова Полтавської облдержадміністрації Валерій Головко. — Нині закупівлі здійснюють через тендери, проте є змога ввести такий критерій оцінки тендерної пропозиції, як частка використання місцевих ресурсів. І призначити цьому критерію не менш як 40% балів.

Для багатьох машинобудівних підприємств актуальною залишається проблема дефіциту обігових коштів. Її можна було усунути завдяки своєчасному відшкодуванню ПДВ та поверненню надміру сплачених коштів у рахунок податку на прибуток. Так полтавські підприємства могли б отримати додатково принаймні понад 421 мільйон гривень (111 мільйонів — це переплата податку на прибуток в області, 310 мільйонів — сума невідшкодованого ПДВ).

Ще одна пропозиція стосується здешевлення кредитів для підприємств. Ідеться про встановлення відсоткової ставки обсягом 5—7% річних або часткової компенсації державою чинних відсоткових ставок чи запровадити механізм залучення фінансування під державні гарантії.

— Щодо державних замовлень підприємствам Полтавщини є що запропонувати, — переконаний керівник області. — Йдеться про збільшення обсягів поставок та розширення номенклатури комплектуючих виробництва ПАТ «Завод «Лтава» для вітчизняних підприємств авіабудування. ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» готовий долучитися до реалізації проектів Укрзалізниці, будувати та постачати нову техніку — електровози, приміські потяги, пасажирські та вантажні вагони. Потенціал таких підприємств, як «Кременчуцький завод дорожніх машин» і «АвтоКрАЗ», можна використати у межах програми будівництва і реконструкції вітчизняних автошляхів.