Ключова причина його появи методологічна. «У 2010 році під час очільництва МОН відомого діяча епохи Януковича було у брутальний спосіб перервано на фінішній стадії перехід української школи до 12-річної моделі. І відразу переглянули навчальні програми, передовсім із мови та літератури. Не дивує, чому всі політики, котрі намагаються встановити тоталітарний режим, не беруться за програми з хімії чи математики: на цьому не нажити політичного капіталу. Натомість починають вирізати окремі сторінки історичної минувшини та національної літератури», — розповів автор посібника історик, громадський діяч Павло Полянський.
Тож історичний період між двома світовими війнами випав із навчальних програм та зник із підручників для 10 та 11 класів. У новому посібнику цю прогалину заповнено: відображено головні тенденції 1930-х років, зокрема світову економічну кризу 1929—1933-го, становлення нацизму та переддень Другої світової війни. Однак передовсім автор, за власними словами, зосередився на подіях у світі 2010—2016 років та Україні 2013—2016-го.
«Ми добре знаємо про ті зусилля, яких докладає російська пропаганда для навіювання своїх ментальних стереотипів минулого, щоб визначити сьогодення та прийдешнє серед українських школярів. Як нам діяти? Такими самими брутальними фальсифікаторськими методами, щоб захистити їх від цього? Гадаю, це глухий кут, передовсім це неправильно з етичної точки зору. Інший підхід — на противагу брехні творити правдиву історію, бо молодь не сприймає на віру все, що каже учитель чи ЗМІ», — стверджує автор. Посібник втілено так, що він спрямований не на зазубрювання інформації, а на розвиток в учнів критичного мислення.
За словами автора, в посібнику показано три стадії Майдану: як студентський виступ, Майдан-табір, Майдан-фортецю. «Я приділив увагу тій дивовижній самоорганізації й атмосфері, які панували там. Міг лише згадати — бо це формат шкільного посібника — про масовість і про волонтерів, про спорудження барикад, фундацію Євромайдан-SOS, медичну службу, роль Церкви, Небесну Сотню». Водночас історик доводить, що війна на сході — геть не спонтанна реакція Путіна на події на Майдані, а завчасно спланована каральна акція проти України.
«Тут немає прізвищ вождів політичних партій і об’єднань. Головний герой Майдану — громадянське суспільство. Мені дуже важливо було звернутися до учнів із цим посилом. Жоден політичний лідер самотужки не може забезпечити розв’язання проблем в Україні. Громадяни повинні контролювати владу й нести відповідальність за долю своєї країни»
Навчально-методичний посібник, рекомендований Міносвіти, — додатковий навчальний ресурс. За календарним планом вивчення тем, яким він присвячений, припадає на кінець навчального року, тож усі, хто захоче, матимуть змогу ним користуватися. Посібник «POST SCRIPTUM. Актуальні матеріали до підручників з історії для 10—11-х класів» надруковано в київському видавництві «Грамота».