ДОМОВЛЕНОСТІ. Україна, Білорусь, Молдова, Литва та Грузія підвищать ефективність перевезень у напрямку Балтика — Чорне море.

Віце-прем’єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков, міністр економіки та стійкого розвитку Грузії Вєра Кобалія, міністр транспорту та комунікацій Литовської Республіки Елігіюс Масюліс, заступник міністра транспорту та комунікацій Республіки Білорусь Олександр Шишк і міністр транспорту та дорожньої інфраструктури Молдови Анатоліє Шалар на зустрічі у Батумі (Грузія) домовилися працювати над завантаженням поїзда комбінованого транспорту «Вікінг», а також діючих залізнично-поромних переправ.

«Транзит надзвичайно важливий для нашої країни: зараз ми говоримо про забезпечення транзитних перевезень у напрямку Балтика — Чорне море», —сказав Борис Колесніков, нагадавши, що з 19 січня 2012 р. поїзд «Вікінг» курсує територією України двічі на тиждень. А з 1 лютого 2012 р. встановлена 20% знижка до збірника тарифів на експортно-імпортні перевезення великотоннажних контейнерів територією України у складі цього поїзда.

Борис Колесніков також повідомив, що за два місяці у складі поїзда комбінованого транспорту «Вікінг» залізницями України перевезено 1,991 TEU (одиниця вимірювання, рівна об’єму, що займає стандартний 20-футовий контейнер). Це в 4,3 раза перевищує минулорічний показник. За два місяці збільшилися й обсяги перевезення територією Білорусі — показник на рівні 8,7 тис. TEU.

За словами віце-прем’єра, важливо, щоб за вісім місяців «Вікінг» почав курсувати щоденно. Це буде вигідно для вантажовідправників. Мінінфраструктури створить маркетингову групу, яка розробить відповідну стратегію. І її перші результати розглядатимуться на наступній зустрічі, яка, за пропозицією Бориса Колеснікова, може відбутися в Києві.

Україна також реалізовує низку заходів, спрямованих на створення максимально сприятливих умов при здійсненні транзитних перевезень, аби залучити вантажопотік. Вже прийнято нормативно-правові документи, які передбачають спрощення і скорочення часу проходження контрольних процедур при перетині державного кордону України. Як повідомляє прес-служба Мінінфраструктури, згідно з постановою уряду тривалість митного контролю товару, який переміщається транзитом через митну територію України в контейнері, у разі проведення попереднього документального контролю не повинна перевищувати чотири години.

Учасники переговорів зазначили, що нині необхідно залучити додаткову вантажну і клієнтську базу, сформувати конкурентоспроможну тарифну політику, усунути бар’єри, які перешкоджають успішному розвитку перевезень. Вони домовилися регулярно здійснювати обмін статистичними даними щодо вантажів, які переміщуються в транзитному, експортному та імпортному режимі, обмінюватися тарифними умовами за маршрутом прямування «Вікінга». 

Відділ новин
«Урядового кур’єра»