На льотно-випробувальній базі ДП «Антонов» виконав випробувальний політ легкий літак Ан-2-100 — сучасна модифікація відомого легкого біплана Ан-2. Повідомлення про спробу встановлення рекорду командиром екіпажу Сергієм Тарасюком та другим пілотом Валерієм Єпанчинцевим передано до Міжнародної федерації авіаційного спорту. Цей екіпаж відомий, зокрема, завдяки експедиції на літаку Ан-3 на Південний полюс, де льотчики свого часу встановили прапор України.
Це 501-й світовий авіарекорд, встановлений на літаках Ан. Рекорди — не самоціль, вони впливають на долю літака і попит на нього на ринку авіаперевезень.
Ан-2-100 призначений для пасажирських, вантажних і змішаних перевезень на місцевих повітряних лініях. Головна відмінність цього літака від попередника полягає в силовій установці з маршовим турбогвинтовим двигуном МС-14 розробки та виробництва АТ «Мотор Січ». Одна з переваг цієї заміни — перехід з авіаційного бензину на авіаційний гас. Таким чином значно підвищено рентабельність літака.
Цікаво, що 31 серпня 2017 року світова авіаційна спільнота відзначатиме 70-річчя від дня першого польоту біплана, який став родоначальником великого сімейства літаків «Антонов». Ан-2 досі є найбільшим у світі одномоторним біпланом.
Літак Ан-2-100 отримав у 2013 році назву «Генріх Онгірський» на честь заступника генерального конструктора ДП «Антонов» Г. Онгірського (1939—2012), який зробив значний внесок у розвиток програми Ан-2 й Ан-3.
«Жити потрібно так, щоб твоє ім’я не на паркані писали, а на борту літака», — говорить своїм двом синам дочка Генріха Онгірського Наталя. Сам же конструктор жив за принципом: «Якщо не будувати літаки, то чим тоді займатися?»
Дотримуючись батьківських заповітів, Наталя Онгірська вважає, що, звичайно, не всі повинні будувати літаки, але у кожної людини має бути мета в житті. І свої рекорди.
Вікторія КОВАЛЬОВА
для «Урядового кур’єра»