На льотно-випробувальній базі ДП «Антонов» виконав випробувальний політ легкий літак Ан-2-100 — сучасна модифікація відомого легкого біплана Ан-2. Повідомлення про спробу встановлення рекорду командиром екіпажу Сергієм Тарасюком та другим пілотом Валерієм Єпанчинцевим передано до Міжнародної федерації авіаційного спорту. Цей екіпаж відомий, зокрема, завдяки експедиції на літаку Ан-3 на Південний полюс, де льотчики свого часу встановили прапор України.

Це 501-й світовий авіарекорд, встановлений на літаках Ан. Рекорди — не самоціль, вони впливають на долю літака і попит на нього на ринку авіаперевезень.

Командир екіпажу Ан-2-100 Сергій Тарасюк (ліворуч) та другий пілот Валерій Єпанчинцев — автори чергового досягнення антоновців. Фото надане ДП «Антонов»

Ан-2-100 призначений для пасажирських, вантажних і змішаних перевезень на місцевих повітряних лініях. Головна відмінність цього літака від попередника полягає в силовій установці з маршовим турбогвинтовим двигуном  МС-14 розробки та виробництва АТ «Мотор Січ». Одна з переваг цієї заміни — перехід з авіаційного бензину на авіаційний гас. Таким чином значно підвищено рентабельність літака.

Цікаво, що 31 серпня 2017 року світова авіаційна спільнота відзначатиме 70-річчя від дня першого польоту біплана, який став родоначальником великого сімейства літаків «Антонов». Ан-2 досі є найбільшим у світі одномоторним біпланом.

Літак Ан-2-100 отримав у 2013 році назву «Генріх Онгірський» на честь заступника генерального конструктора ДП «Антонов»  Г. Онгірського (1939—2012), який зробив значний внесок у розвиток програми Ан-2 й Ан-3.

«Жити потрібно так, щоб твоє ім’я не на паркані писали, а на борту літака», — говорить своїм двом синам дочка Генріха Онгірського  Наталя. Сам же конструктор жив за принципом: «Якщо не будувати літаки, то чим тоді займатися?»

Дотримуючись батьківських заповітів, Наталя Онгірська вважає, що, звичайно, не всі повинні будувати літаки, але у кожної людини має бути мета в житті. І свої рекорди. 

Вікторія КОВАЛЬОВА
для «Урядового кур’єра»