Цей будинок на вулиці Горького знають десятки тисяч сумчан. Адже тут розташована установа, працівники якої нині відіграють особливо важливу роль у повсякденні городян. Йдеться про Центр надання адміністративних послуг, який став справжнім помічником населення у вирішенні найрізноманітніших життєвих питань. Про сьогоднішній день колективу і перспективи розвитку установи читачам «УК» розповідає її керівник Алла Стрижова.

— Алло Вікторівно, сумський ЦНАП ви очолюєте з того самого травневого дня, як відкрилася ця установа. Чи розширився спектр послуг, які надаєте населенню нині?Начальник управління «Центр надання адміністративних послуг у місті Суми» Алла СТРИЖОВА

— Не можу не зауважити, наскільки актуальним був такий крок тодішньої міської ради, спрямований на поліпшення якості надання адміністративних послуг. Адже зав’язувався тугий вузол соціальних проблем, без розв’язання якого годі було розраховувати на якусь перспективу. Та й Закон «Про адміністративні послуги» вимагав швидких змін.

Тож чотири роки тому на початку травня урочисто відкрили Центр площею майже 400 квадратних метрів (для порівняння — сьогодні маємо понад 800), який тоді всім здавався просторим і розкішним.

Утім, і він потребував величезної організаторської роботи. Окрім облаштування приміщення, сформували графік прийому представниками суб’єктів надання адмінпослуг та їхній перелік, підготували інформаційні картки та багато іншого. При цьому Центр поєднувався з дозвільним центром, де загалом працювали 12 фахівців. Знову ж для порівняння — нині у штаті 58 спеціалістів. У півтора раза — з 119 до 184 —розширився перелік адміністративних послуг, з яких 103 надають дозвільні і територіальні органи виконавчої влади, 11 і 70, відповідно, структурні підрозділи Сумської облдержадміністрації та Сумської міськради.

— Чи має сумський центр якісь особливості порівняно з іншими обласними центрами України?

— Звичайно. Наші адміністратори виїжджають до тих, хто має обмежені фізичні можливості внаслідок травм, хвороб тощо. І вже за місцем їх проживання оформлюють усі потрібні документи чи довідки.

До своєрідного ноу-хау слід віднести угоду між нашим Центром та громадськими організаціями Сум стосовно моніторингу якості надання послуг. Таким чином, постійно працює своєрідний громадський «рентген», завдяки якому одразу ж бачимо можливі «плями» чи «затемнені місця», щоб їм вчасно запобігати.

— Чи відповідає матеріально-технічна база сьогоднішнім запитам і вимогам?

— Правильно кажуть, що в досконалості немає меж, тож постійно стежимо за всіма новинками і намагаємося не відставати від часу.

Насамперед громадян та суб’єктів господарювання приймаємо за допомогою електронної черги, є вільний доступ до зони Wі-Fі. Відділ адміністративних послуг та дозвільних процедур підключено до програмного забезпечення «Універсам послуг» з функцією «Повідомлення суб’єктам звернення результату адміністративної послуги». У приміщенні управління встановлено інформаційні термінали з необхідною та актуальною інформацією стосовно адміністративних послуг і порядку їх отримання.

Маємо власний сайт, який знайомить громадян з нашою роботою і допомагає швидко знаходити потрібну інформацію. Запровадили онлайн-консультування, у відкритому доступі реєстри державної реєстрації бізнесу, прав на нерухоме майно, державний земельний кадастр.

Завдяки онлайн-сервісам можна отримати інформацію із зазначених інформаційних ресурсів.

Зрештою, всі послуги надають адміністратори, і ті, хто звертається, не спілкуються з безпосередніми виконавцями. Але для одержання специфічних консультацій громадяни можуть записатися на прийом до того чи того фахівця.

— Чи вдається працівникам центру витримувати навантаження, які, судячи з обсягу роботи, доволі високі?

— Насамперед зауважу, що всі працівники з вищою освітою, проходили конкурсний відбір, мають достатній досвід роботи в органах виконавчої влади. Останній чинник особливо важливий, адже завдяки цьому вдається якісно розв’язувати ті чи інші життєві проблеми мешканців міста.

Але це не означає, що всі все знають і немає чому вчитися. У нас постійно відбуваються семінари, тренінги, обмін досвідом, спілкуємося на теми, які актуальні для громади.

Щодо навантажень, то вони доволі відчутні. Але до нас ідуть працювати ті, хто не боїться роботи, навіть напруженої.

У Сумському ЦНАП працюють люди, які хочуть впроваджувати новації і не бояться напруженої роботи. Фото надані Сумським ЦНАП

— На що можуть розраховувати сумчани у найближчій перспективі стосовно розвитку міського ЦНАПу?

— Задумів і планів чимало. Насамперед клопочемося облаштуванням нового приміщення — наявної площі вже не вистачає. Тут буде простора і комфортна конференц-зала із сучасним офісним устаткуванням для нарад, семінарів, тренінгів тощо не лише міського, а й обласного масштабу.

Водночас запроваджуємо електронний документообіг, розширюємо перелік адмінпослуг — наявних уже замало, встановлюємо систему відео-спостереження. Словом, триває процес осучаснення.

Олександр ВЕРТІЛЬ,
«Урядовий кур’єр»

ДОСЬЄ «УК»

Алла СТРИЖОВА. Народилася 1960 року в Сумах. По закінченні школи навчалася у Сумському технікумі радянської торгівлі. Вищу освіту здобула в Бєлгородській комерційній академії. Трудову діяльність розпочала 1981 року продавцем меблевого магазину. В органах місцевого самоврядування з 1997 року. ЦНАП Сумської міської ради очолює із дня його заснування — 3 травня 2012-го.

ДОВІДКА «УК»

Протягом шести місяців цього року Сумський ЦНАП надав майже 240 тисяч консультацій та понад 120 тисяч різних видів адміністративних послуг, з яких дві третини — реєстрація місця проживання, нерухомого майна, бізнесу. Також надавали послуги Департаменту інфраструктури, управління Держгеокадастру, Державної архітектурно-будівельної інспекції, з архітектурних та земельних питань тощо.