Депутати Миколаївської міської ради затвердили Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури. Після її ухвалення мають затвердити відповідну програму, передбачити фінансування і розпочати роботи. Миколаївський міський голова Олександр Сєнкевич зазначив, що розвиток велосипедної інфраструктури передбачає не тільки створення велодоріжок, а й перетворення великих пішохідних зон у зони і для пішоходів, і для велотранспорту. Крім того, створення велоінфраструктури вплине на реконструкцію проспекту Центрального.

Основні завдання концепції полягають у розвитку велосипедної інфраструктури та формуванні умов для зростання кількості велосипедистів. Реалізація проекту сприятиме розвитку малого та середнього бізнесу з орієнтацією на велосипедний транспорт. Передбачають, що завдяки цьому поліпшиться екологічний стан та туристична привабливість міста, а городяни вестимуть здоровий спосіб життя.

За підрахунками спеціалістів, для ефективної реалізації концепції фінансування заходів, пов’язаних з розбудовою велосипедної інфраструктури, слід здійснювати на рівні не менш як 5% обсягу витрат на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт вулично-дорожньої мережі міста.

Миколаївці, які обрали для пересування містом екологічний транспорт, давно чекали на реальні кроки влади щодо створення відповідних умов. Адже велолюбителів у місті, як і в усій Україні, стає дедалі більше. Та пересуватися завантаженими транспортом вулицями міста досить небезпечно. Це підтверджують і дані Центру соціологічних досліджень «Південь», який з’ясовував ставлення городян до транспортної системи міста, зокрема до велосипедного транспорту. У результаті дослідження виявлено, що велосипедне пересування набуває популярності. Як транспорт його обрало 5,6% респондентів, 37,5% опитаних миколаївців виявили готовність використовувати велосипед як основний засіб пересування містом. Здебільшого це молодь із середнім достатком. Основні причини, чому вони не цього роблять зараз, — брак велодоріжок у місті (30%) та  небезпечність миколаївських доріг (18,9%).

Не готові переходити на велосипед як на основний транспортний засіб для пересування містом 62,5% миколаївців. Основні причини — стан здоров’я, незручність використання велосипеда, нестача велодоріжок. Дослідження свідчить про повне неврахування інтересів більш як третини населення міста, нерозвинену інфраструктуру для ведення активного та екологічного способу життя, в даному разі — використання велосипеда. Чинник браку коштів на придбання велосипеда становить менш як 5% відповідей респондентів.

Отже, після будівництва належної велосипедної інфраструктури (що природно з огляду на рівнинність міста і ширину вулиць) значна частина миколаївців пересяде на велосипед у повсякденних подорожах.

Так розвиток велосипедного руху в Миколаєві допоможе розв’язати проблеми, дотичні до поліпшення екологічної ситуації, підвищення мобільності, а також матиме позитивний економічний ефект. Місто, яке дбає про збереження свого потенціалу, довкілля та розвиток велосипедних шляхів на дорогах і в зелених зонах, привабить значну частину туристів з України та з-за кордону.