У державі вже два роки працює програма цифрового оновлення регіонів, головна мета якої — об’єднати всіх зацікавлених в осучасненні нашої країни, в її розвиткові та залученні інвесторів. Бути на одному рівні з усім світом — так коротко можна сформулювати результат заходів, які впроваджують у різних регіонах країни. «Урядовий кур’єр» розповідає про здобутки від застосування цифрових технологій у Рівненській, Львівській, Миколаївській та Херсонській областях.

Уявити себе у тунелі кохання? Легко!

Рівненщина: До тунелю кохання — через інтернет

Рівненщина стала першою в Україні, де рік тому стартував проект «Цифрове перетворення області», започаткований компанією «Google-Україна» («УК» повідомляв про це в інформації «Подарунок від Google» 20.06.2014 року). Директор «Google-Україна» Дмитро Шоломко тоді задекларував три напрями співпраці: навчання державних службовців нових цифрових технологій у держуправлінні та місцевому самоврядуванні, запровадження інноваційних технологій в освіті, створення електронних карт області. Партнерами проекту стали облдержадміністрація та обласна рада, бізнес-асоціація області, НУ «Острозька академія» та Національний університет водного господарства і природокористування.

Що ж маємо за кожним з напрямів? Держслужбовці отримали навчальні семінари; інтерактивні семінари Googlе, що пройшли у цих університетах, були першими в Європі; робота над електронною картою області стала своєрідним проривом: тепер будь-який користувач у світі зможе побувати в найстарішому і водночас наймолодшому в Східній Європі університеті «Острозька академія», «пройтися» залами обласного краєзнавчого музею (там ще стільки нерозгаданих таємниць!) і навіть відвідати тунель кохання, який створила неподалік від Рівного сама природа. Ці об’єкти вже нанесено на електронну карту. На низькому старті й найважливіша новація — інвестиційна мапа області.

— Ми вже напрацювали відповідну базу, тобто наповнення карти готове, алгоритм спільної роботи теж є, — розповідає голова робочої групи з питань залучення інвестицій радник голови Рівненської ОДА Олексій Муляренко. — Здається, взяли до уваги все, що тільки може привабити інвестора: на платформі Google проект адмініструватиме агенція із залучення інвестицій. Оскільки для цього потрібні певні кошти, ми розробили інший інтелектуально-інноваційний проект, який успішно пройшов конкурс і вже затверджений до фінансування Кабміном з Державного фонду регіонального розвитку. До речі, в Мінрегіонбуді наголошують, що Україні потрібні саме такі проекти, які здатні залучити в економіку кошти інвесторів. А поштовхом до цього стала співпраця з Google. Отож щойно наша новинка отримає фінансування (гадаю, станеться це не пізніше вересня), ми презентуємо електронну інвестиційну карту області. А поки що активно працюємо над її інтерфейсом.

…Днями зателефонувала знайома з Франції, яка має невдовзі приїхати до нас у гості: «Чи зможу я побувати в тунелі кохання? Щойно побачила його в Google — чарівне місце». Звісно, ми пообіцяли показати їй це маленьке диво природи. Ось вони — перші паростки цифрового перетворення області. Такої б активності та від майбутніх інвесторів краю.

ДОВІДКА «УК»

Турістер.ру - це не просто туристична соціальна мережа. Це багатофункціональний ресурс, на якому користувачі можуть отримати всю інформацію, необхідну для планування подорожі. Крім того, тут можна придбати онлайн авіаквитки, замовити трансфер, забронювати готель, найняти приватного російськомовного гіда та скористатися іншими послугами. 

Прогулянка "Шевченковим гаєм" може бути й віртуальною.

Львівщина: Прогулятися містом і додати владі прозорості 

Юля з чоловіком Русланом та сином Матвійком понад два роки проживає в Канаді. З рідними та друзями часто спілкується телефоном чи скайпом. Вони із задоволенням переглядають картинки з фото рідного міста у соцмережах. А віднедавна мають змогу мандрувати старими вуличками рідного міста, бувати на екскурсіях у музеях, прогулюватися музеєм народної архітектури і побуту «Шевченківський гай». Дарма що ті мандрівки віртуальні, але яка втіха! А недавно навіть спеціально навідалася у торговельний центр, де працювала до народження синочка, аби показати колегам рідний Львів, бо стільки про нього їм розповідала!

Прогулятися давнім і прекрасним Львовом віднедавна може кожен шанувальник архітектурної перлини, незалежно від того, де він живе — у Познані, Берліні чи на Піренеях. Таку можливість користувачі отримали завдяки реалізації компанією «Google-Україна» проекту «Цифрове перетворення Львова». А вже волонтери подбали, аби користувачі змогли побачити якісні зображення архітектурних пам’яток, адже і до контенту, і до ілюстрацій у Google-арт дуже високі вимоги.

— Волонтери і фахівці Львівської міської ради, — повідомив головний спеціаліст управління Міжвідомчої координації департаменту розвитку Львівської міської ради Антон Шишкін, — працюють над створенням бази. Користувачі можуть побачити розкішні інтер’єри кафедрального собору святого Юра, міської Ратуші, Будинку вчених, Вірменського собору, театрів, численних галерей, оцінити вишуканий дизайн львівських ресторацій, кав’ярень.

Отже, за словами Антона Шишкіна, головний підсумок співпраці впродовж року з Google — презентація світові Львова. Досить лишень озброїтися смартфоном чи комп’ютером. Співпрацею з Google задоволені власники підприємств малого та середнього бізнесу — готелів, кафе, ресторанів, які використовують цю можливість для промоції.

Утім, фахівці вважають, що на картах Google ще замало інформації про Львів, і розраховують на допомогу волонтерів, адже місто розвивається, поліпшується його інфраструктура, а інформація на ресурсах не оновлюється оперативно. Приміром, відбувається перейменування вулиць, з’являються новобудови, нові заклади і туристські об’єкти, тож доречно зміни фіксувати швидше.

На Google-карти вже нанесено 3 тисячі точок: інформація про школи, університети, дошкільні установи, комунальні заклади, облаштування велодоріжок. А щоб упевнено почуватися, фахівці провели для охочих семінари, на яких навчали, як редагувати карти і наносити ті об’єкти, яких бракує. Конче потрібна допомога волонтерів малим населеним пунктам, про які замало інформації і до яких у фахівців компанії руки не доходять.

Проте співпраця з Google не обмежується промоцією туристичного потенціалу міста. Партнерами компанії охоче стають бізнес-структури для реклами. Добре приживається на підприємствах, у навчальних закладах використання сервісів (пошта, документи), що спрощує діловодство, економить час. Не менш важливий напрям — комунікація влади з містянами, адже будь-яку потрібну і корисну інформацію львів’яни можуть отримати через інтернет. Організували, приміром, онлайн-трансляцію сесії з обговорення міського бюджету, розповідає Антон Шишкін. Львів’янам така форма була цікава. Тож окрім можливості отримати так інформацію, досягається прозорість влади, що унеможливить розмови про зловживання чи чиновницьку необ’єктивність.

У Херсон на набережну - через мережу.

Херсонщина: Подивіться фільм про туристські принади півдняерсонщина. 

Голова Херсонського обласного благодійного фонду «Об’єднання» Юрій Антощук розповів про роль ініціативи громадськості у впровадженні новітніх технологій, а представники місцевої влади детально ознайомили з особливостями цифрового перетворення краю. Тут його впроваджують із жовтня минулого року. Заступник директора департаменту зовнішньоекономічної діяльності, туризму і курортів Херсонської облдержадміністрації Сергій Шкарупа розповів: «Починали з того, що запросили до себе понад 20 волонтерів — провідних картографів України. Вони відцифрували природоохоронні території, нанесли їх на карти Google. Створено віртуальні панорамні 3D-фотосфери унікальних природоохоронних привабливих для туристів місць області, турів та розміщено на інформаційних носіях в інтернеті».

Важливим етапом реалізації проекту стало спілкування з громадою, інформування про важливість та користь проекту. Вперше в Україні створили товариство картографів Херсонщини для постійного оновлення карт області і їхньої деталізації, яке налічує понад 100 картографів-любителів з міст і районів краю. Вже нанесено близько 10 тисяч уточнень, поправок, основні туристичні, інфраструктурні об’єкти, деталізовано вуличну мережу населених пунктів Чорноморського узбережжя, обласного центру та міста Нова Каховка.

Проведено два навчально-освітні семінари для малого та середнього бізнесу Херсона, де бізнесмени могли ознайомитись із сервісами та інструментами Google, пересвідчитися в ефективності реклами в інтернеті, отримали поради для покращення сайту компанії. Семінари допомогли оптимізувати роботу бізнесменів. Також проведено семінари для освітян, студентів і викладачів херсонських вишів, для представників туристичного бізнесу, керівників національних парків.

На Таврійському туристичному форумі відбулася презентація новоствореного сайту «Мандруй Херсонщиною» — англійською та українською мовами. Він інформує про заповідні території та туристичні перлини Херсонської області. На цьому інтернет-майданчику зібрано роботи кращих фотографів області, які відображають красу туристських об’єктів, що корисно туристам і організаторам подорожей. Було також створено фільм про визначні туристські місця краю, який можна переглянути в інтернеті.

Із круглого столу «Цифрові можливості для розвитку регіону: партнерство між владою і громадами» розпочалося впровадження в області нових цифрових технологій. Так Миколаївщина стала четвертою областю в Україні, де впроваджують програму. В межах 8-місячної програми проведуть навчальні семінари та тренінги для всіх бажаючих, нанесуть нові об’єкти на карти регіону. Зроблять аналіз сайтів органів місцевої влади і навчальних закладів, а також оптимізують їх за бажанням власників і розроблять тематичні сайти регіону.

Заступник голови Миколаївської облдержадміністрації Оксана Янішевська вважає, що реалізація цього проекту спростить роботу багатьох структурних підрозділів органів влади, а також дасть змогу всім громадянам доступно та легко отримувати інформацію.

Матеріали підготували Інна ОМЕЛЯНЧУК
Оксана МЕЛЬНИК, 
Олена ІВАШКО,  «Урядовий кур’єр»