КОЛЕГИ. На запрошення Національної спілки журналістів в Україні перебувала делегація провідних журналістів Ісламської Республіки Іран. Власне, візит десяти представників друкованих, телевізійних та електронних ЗМІ є результатом домовленості посла Ісламської Республіки Іран в Україні Акбара Гасемі-Аліабаді з головою НСЖУ Олегом Наливайком. За чотири дні іранські гості встигли провести зустрічі в Адміністрації Президента, Верховній Раді, Держкомтелерадіо, інформагенціях Укрінформ та УНІАН, Українському медіа-холдингу. Не оминула увагою закордонна делегація й редакцію нашої газети.

Іранських журналістів цікавило в нашій газеті все від «А» до «Я». Фото Світлани СКРЯБІНОЇ

Опівдні головний редактор «УК» Сергій Брага зустрічає в кабінеті першого секретаря Посольства Ісламської Республіки Іран в Україні Мохаммада Резу Хейрхахана, гендиректора інформагентства «Фарс» Сейєда Незамоддіна Мусаві, директора 1-го каналу Телебачення Ірану Мехді Фараджі, виконавчого директора газети «Джаван» Мохаммада Вадуда Хейдарі, головного редактора інформагентства «Мехр» Пайяма Тірандаза, кореспондентів та фотокореспондентів цієї країни. Його мета — ознайомити гостей, як нині працюється в українській державній газеті їхнім українським колегам.

«Ми робимо унікальний для вітчизняного медіапростору продукт, певні статті друкуються тільки у нас. Так ведемо боротьбу за масового читача, і з вітчизняними комерційними виданнями витримуємо конкурентну боротьбу, — акцентував, гортаючи сторінки одного з номерів газети, Сергій Брага. — Ми виходимо п’ять разів на тиждень із щоденним накладом понад 40 тисяч примірників. У штаті маємо майже 120 працівників, з яких 20 є власними кореспондентами в регіонах країни. 95% примірників передплатні...»

Однак він не встигає продовжити — іранці проявляють неабияке зацікавлення: «І ми не знайдемо «Урядового кур’єра» в кіосках? Яка собівартість вашої газети? Інші комерційні видання також потрібно передплачувати?» Гості жваво запитують і про кількість в арсеналі власних матеріалів, і про джерела, з яких «черпаємо» інформацію. Та головред «УК» відповідає однозначно: «Ми використовуємо дані з інформаційних агентств як привід для написання власних матеріалів!». Цим дає зрозуміти: наша газета інформаційно об’єктивна, не подібна до інших, відрізняється від приватного сектору ЗМІ! Інтерес іранських журналістів зростає ще більше. Вони записують електронну адресу сайту нашої газети й просять подальшої екскурсії.

Делегації знадобилося півгодини, щоб оглянути кожен з творчих відділів редакції, технічні підрозділи, музейну кімнату. Що й казати — гості забажали спуститися сходами, а не ліфтом, до подвір’я. А паралельно поспілкуватися й з кореспондентами «УК». «А який відсоток в іранському журналістському просторі жінок?» — запитую, з огляду на відсутність представниць прекрасної статі в складі делегації. «О, в нас їх насправді працює багато. Є прогресивний жіночий журнал «Занан», агентство ISNA. Єдине, там вони пишуть про культуру та мистецтво», — акцентує заступник керівника цього інформагентства Ебрагім Асгярі.

Наступним пунктом європейського вояжу іранських медійників буде сусідня Молдова.