На початку лютого відбувся тиждень моди Mercedes-Benz Kiev Fashion Days, на якому протягом 4 днів проходили презентації, покази, лекції. Усе це відбувалось на НСК «Олімпійський» та допоміжних локаціях, які обрали досвідченіші дизайнери. Захід позиціонує себе як міжнародний тиждень моди, спрямований на глобальне просування нового покоління східноєвропейських брендів.

Із самого дня заснування організатори намагаються підняти українську моду до світового рівня. Можемо впевнено сказати, що в Європі таки знають українських дизайнерів, але приписувати усі заслуги Kiev Fashion Days не варто, адже впливовішим та досвідченішим залишається Ukrainian Fashion Week. Саме йому треба завдячувати визнанням наших дизайнерів за кордоном, а Fashion Days слід вважати лише плацдармом, з якого більшість дизайнерів переходять до організаторів українського тижня моди.

Та й де той міжнародний рівень? Модні дні, які презентує Mercedes-Benz, настільки неорганізовані, що навіть соромно за керівництво та вибір команди. Робота із пресою — це просто катастрофа. Попри те, що акредитація на подію відкривається за місяць, у переддень показів на прес-конференції був хаос. Звикнути до стояння в черзі після спілкування з організаторами протягом півтори години неможливо та й не хочеться. У журналістів багато інших справ, ніж стояти в очікуванні, як у Радянському Союзі за ковбасою.

Відразу ж напрошується запитання: в чому полягає робота прес-служби, якщо вона не може організовано та оперативно акредитувати ЗМІ? Постити фоточки з брошурою майбутнього дійства в соціальних мережах? Це може кожен. Але є таки можливість уникнути марнування часу. Кожен репортер у сам день показів має змогу підійти на ресепшн, назватися й отримати бейдж, який дозволяє відвідувати всі покази. Та чи буде це правильним вибором?

На заході бачимо дівчат і хлопців з бейджами staff. Це волонтери, які стоять на вході до залу показів, допомагають орієнтуватися на території. Саме тому, підходячи туди по акредитацію, втрачаєш час. Та це не звинувачення волонтерам, адже це не їхня провина. Усе через відсутність на робочому місці людини з бейджиком organizer, яка, напевно, одержавши його, зробила висновок, що на цьому її обов’язки вичерпано. Кожен, хто вже бував на сезонах Kiev Fashion Days, помітив, що для отримання акредитації треба чекати, доки додзвоняться завідуючій прес-центру, і вона, роблячи тобі послугу, віддасть заповітну перепустку в омріяний світ моди. Те, що коїться на рецепції, просто неймовірно. На стійці — безлад, розкидані ручки, брошурки, телефони, планшетні комп’ютери, папірці, навіть бутерброди. Рецепція — це обличчя заходу, сюди насамперед звертаються і звичайні, й поважні гості. Тому важко назвати обличчя, яке ми бачимо на кожному сезоні моди, презентабельним, що відповідає рівню події. До того ж, якщо стоїш за адміністративним столом, то повинен мати охайний вигляд, бути ввічливим та привітним, а водночас стриманим і навіть офіційним, а не майоріти жовтою сукнею з якимись папугами й похмуро робити послуги, відповідаючи на запитання гостей і преси. Обов’язок працівників рецепції — оперативність, а не розважання своїм виглядом відвідувачів. Для них і так в організаторів і дизайнерів є багато цікавинок на подіумі, лекціях та в зоні Fashion Market.

Якщо організатори модних дійств упевнені, що саме вони роблять популярною Україну за кордоном, то на здоров’я. Але не варто забувати про те, що іноземні гості можуть побачити навіть не за лаштунками шоу, а на такій звичайній і незначущій, на перший погляд, рецепції. 

Анна КУЩ
для «Урядового кур’єра»