ІНФРАСТРУКТУРА

Кореспондент "УК" побував на будівництві Дарницького залізнично-автомобільного переходу у Києві

У грудні минулого року на Дарницькому мосту було відкрито автомобільний рух з лівого боку Дніпра на правий. Тоді анонсувалося, що повністю мостовий комплекс буде здано максимум до вересня 2011-го. Чи йде за графіком робота на будівництві частини шляхопроводу, яка відкриє автомобільний рух з правого берега столиці, мали змогу перевірити журналісти.

З першого погляду стало зрозуміло, що працюють на об'єкті капітально. Пройшовшись метрів із триста недобудованою частиною мосту, відчуваєш себе на Хрещатику у вихідний - так само людно. Тільки замість розслаблених відпочиваючих -сконцентровані, одягнуті, немов полярники, будівельники, а мелодії вуличних музик замінюють "симфонії" зварників та різкі пориви вітру з Дніпра.

"Цілодобово на об'єкті працює близько тисячі фахівців. Також задіяно понад 100 механізмів", - каже керівник Південно-Західної залізниці (вона виступає основним замовником) Олексій Кривопішин. За його словами, після здачі першої частини шляхопроводу робота не зупинялася ні на день. Винятком були лише кілька днів на новорічні свята. Роботи на правому та лівому березі (це стосується не тільки мосту, а й дорожніх розв'язок) ведуться паралельно, що дозволяє дотримуватися графіка. "Завдяки чіткому фінансуванню, що забезпечує Кабінет Міністрів, вдалося зберегти темп, який ми взяли в минулому році. Завдання, яке було поставлено урядом щодо забезпечення графіка робіт та введення мосту в експлуатацію, буде виконано у визначений строк", - зазначив Олексій Кривопішин. Він повідомив, що рух для автотранспорту з боку Конча-Заспи буде відкрито наприкінці березня -початку квітня. Невдовзі після цього буде відкрито рух з боку моста Патона та здано в експлуатацію дорожні розв'язки. Пропускна спроможність переходу становитиме приблизно 60 тис. автомобілів на добу. Отже до початку Євро-2012 залізнично-автомобільний мостовий перехід функціонуватиме на повну потужність.

Виконання графіка - це чудово. Але слід наголосити на тому, що такий масштабний проект як будівництво майже двокілометрового мосту, в Україні реалізовується вперше майже за два останні десятиліття. Особливістю є і те, що у будівництві застосовано передові світові технології. При цьому більшість будівельних матеріалів виробляють в Україні. Наприклад, при укладанні дорожнього полотна застосовується технологія литого асфальту. Як пояснив заступник начальника Південно-Західної залізниці з будівництва Олександр Погрібний, литий асфальт має більшу щільність, що значно збільшує строк його експлуатації. Якщо звичайне покриття на мостах тримається 2-3 роки, то тут виробники дають гарантію на 30(!) років. Цікаве і те, що 98% компонентів диво-асфальту вироблені в Україні і лише 2% - у Швейцарії. Фахівець такий асфальт за ноу-хау не вважає, адже у розвинутих країнах цю технологію використовують вже багато років. А у нас - уперше.

Для того, щоб дорожнє покриття зберігалося роками, одного литого асфальту замало - потрібен комплексний підхід. За словами Олександра Погрібного, перед укладанням асфальту на металеву основу необхідно провести роботи з її гідроізоляції. Спочатку на метал наноситься грунтовка, потім кладеться два шари гідроізоляції, а насамкінець наноситься шар спеціального клею, на який вже кладеться асфальт. Відтак улітку асфальт не "з'їжджатиме", а взимку, через перепад температур, на покритті не виникатимуть вибоїни.

Як переконують фахівці, цей міст будується на роки. І він не лише допоможе розв'язати проблеми із заторами, а й стане окрасою міста на Дніпрі.