Модернізація виробництва у вугільній галузі й забезпечення шахтарів — нині на порядку денному влади. Про це очільник Кабміну поінформував під час традиційної «Години запитань до уряду» у Верховній Раді. Він зазначив, що наступного тижня відбудеться спеціальна урядова нарада з питань ситуації у вугільній галузі, де обговорюватимуть шляхи розв’язання проблем, зокрема й заборгованості перед гірниками із заробітних плат, повідомляє департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів.

У пошуках правильних рішень

«Природа такої заборгованості в тому, що ми компенсуємо різницю між вартістю вугілля та собівартістю виробництва. Ми не утримуємо шахти, а допомагаємо компенсувати різницю. Просто того, що виробляють, не вистачає на зарплату. Мене не влаштовує, як справи у вугільній галузі. Наступного року ми спрямовуємо 2,3 мільярда гривень на модернізацію шахт. Маємо знайти правильні рішення, а не продовжувати спрямовувати кошти виключно на компенсацію різниці в ціні», — підкреслив Володимир Гройсман.

З парламентської трибуни Прем’єр говорив про субсидії й заявив, що допомогу на оплату житлово-комунальних послуг отримають усі, хто її потребує. Нагадаємо, у квітні уряд вніс зміни до програми надання субсидій, щоб запобігти зловживанням і призначенню державної допомоги людям, які приховують свої доходи. Було запроваджено нові критерії для надання такої допомоги. Зокрема, не призначатимуть субсидії, якщо у власності сім’ї є автомобіль, якому менше як п’ять років (крім мопеда і авто, наданого органом соцзахисту). Також слід вказувати в деклараціях доходи від оренди майна, наприклад оренди квартири.

Дозволи й квоти

Про плани Міністерства інфраструктури депутатів повідомив профільний міністр Володимир Омелян. Він зазначив, що до кінця 2018 року передбачають повністю впровадити електронну реєстрацію видачі дозволів на здійснення автомобільних міжнародних вантажних перевезень і звірку з митницею щодо реальної кількості виданих дозволів і кількості перетинів кордону.

«Це дасть змогу знизити корупцію в цій галузі шляхом фіксації кількості виданих дозволів і перетинів кордону. На кожному дозволі буде QR-код, щоб унеможливити зловживання», — поставив до відома Володимир Омелян. Міністр підкреслив, що через збільшення товарообігу з країнами ЄС зростає й частка автомобільних перевезень.

«Щороку проводимо напружені переговори з колегами з Румунії, Польщі, Угорщини, Словаччини та інших країн. Упродовж останніх двох років ми змогли збільшити квоту для українських перевізників, але квот досі не вистачає. Минулого тижня ми завершили дуже важкі переговори з Польщею щодо видачі додаткових дозволів для перевізників. Такі дозволи було отримано», — зазначив Володимир Омелян.Він додав, що нестачу дозволів спричиняє й корупція. «Залишається питання із прозорою видачею. На це було звернено увагу керівника Укртрансбезпеки», — провадив далі міністр.

До слова, як повідомляли засоби масової інформації, Україна домовилася з Польщею про надання українським вантажоперевізникам 10 тисяч додаткових дозволів на здійснення автомобільних перевезень територією Польщі 2018 року.

Віднедавна Україна відчуває дефіцит дозволів на автомобільні вантажні перевезення. І на цьому не бракує охочих нажитися. Так, у квітні співробітники СБУ затримали чиновника Укртрансбезпеки, який вимагав від підприємця 38 тисяч доларів хабара за видачу дозволів на міжнародні вантажні перевезення, мотивуючи це дефіцитом відповідних бланків. Зазначали, що за кожен оформлений документ чиновник отримував 100—500 доларів США, а офіційна вартість бланка — 49 гривень.

Мала приватизація набирає обертів

Перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефьодов у Верховній Раді розказав про надходження від малої приватизації. «Нині вони становлять 285 мільйонів гривень. У нас є аукціони, на які приходять десятки сотень покупців. Реалізація об’єктів малої приватизації відбувається через 33 електронні майданчики, ще кілька майданчиків найближчим часом мають отримати акредитацію. Бачимо, що ціни в середньому зростають на 83% порівняно зі стартовими. І це прекрасні показники», — констатує Максим Нефьодов. За його словами, вже відбулося понад 200 успішних аукціонів з продажу об’єктів малої приватизації.

Загалом Фонд державного майна затвердив список з майже 660 об’єктів малої приватизації, які підлягають продажу 2018 року. Фонд очікує отримати від їх продажу 1,5—1,7 мільярда гривень.

Наталя ПИСАНА
для «Урядового кур’єра»