САЛОН

У найбільшому  світовому авіаційному  шоу на  Ле Бурже
Україна вперше представляє продукт, створений  оновленим «Антоновим»


Відучора до аеропорту  Ле Бурже, розташованого поблизу Парижа,  прикута увага   не лише авіабудівників та перевізників, а й усіх,  хто любить небо і  захоплюється летом конструкторської  думки.  Адже  салон, який проводиться раз на два роки (нинішній  49-й за ліком),  здобув славу відкривача новинок і  революціонера технологій.  Лишень стартувавши,  він уже встановив рекорд —  вперше в історії зібрав понад 2100 компаній-учасників.

Україна, яка з часів Незалежності активно бере участь у Паризькій виставці, цьогоріч також має широке представництво. Зокрема  найвідоміший  вітчизняний бренд — «Антонов»  вперше представлений на ній  як підприємство, створене  шляхом приєднання до АНТК ім. О.К. Антонова Київського  авіаційного заводу «Авіант». Створений   на вимогу часу єдиний центр  відповідальності за розробку, виробництво й інтегральний супровід в експлуатації літаків «Антонов»  продемонструє учасникам і гостям виставки перший продукт  об’єднаного підприємства — регіональний реактивний 99-місний літак Ан-158.

Як повідомили «Урядовому кур’єру» в прес-службі  ДП «Антонов», Ан-158 завершив  програму сертифікаційних випробувань і приступив до  випробувань з  розширення умов експлуатації.  Зокрема в лютому цього року літак  виконав  16 польотів  в Ірані, довівши здатність базуватися  на аеродромах, розташованих  на висоті  2200 метрів  над рівнем моря. Попереду — випробування у країнах Латинської Америки  на  летовищах, розташованих на висоті понад чотири тисячі метрів, оскільки  свою зацікавленість новим літаком  активно висловлюють країни цього регіону. До речі, за бажанням  потенційних замовників  планують також  випробувати  на літаку  альтернативне бортове обладнання і двигуни.

Чи будуть укладені якісь конкретні угоди, наразі невідомо. Однак є всі підстави стверджувати, що Ан-158  стане гідним послідовником  свого попередника Ан-148, який, як відомо, здійснив перший комерційний політ  2 червня 2009 року — напередодні  відкриття попередньої Паризької виставки і  слугуватиме  моделлю для розробки наступного в  сімействі — літака підвищеної комфортності Ан-168, який ймовірно   побачить і наступний ювілейний авіасалон на Ле Бурже.

Як і минулих років,  перші три дні виставка працюватиме лише для фахівців і бізнес-відвідувачів, а пересічні любителі авіатехніки  зможуть оглянути експозицію  24-26 червня.  В рамках нинішнього авіасалону  очікується  укладення кількох  великих контрактів.