Виборча кампанія основних політичних сил беззмістовна, ставку на майбутніх місцевих виборах роблять на загальнонаціональні гасла і технології підкупу, заявлять експерти. При цьому вкотре кандидати вдалися до «добрих справ», які примудряються реалізовувати коштом платників податків.

«На превеликий жаль, у своїй виборчій кампанії суб’єкти виборчого процесу не пропонують стратегій і програм, механізмів розв’язання місцевих проблем, а акцентують або на загальнонаціональних гаслах, які не належать до компетенції місцевої вла?ди, або на беззмістовних нейтральних гаслах», — розповів генеральний директор Комітету виборців України Олексій Кошель. За його словами, основні акценти роблять на зниженні комунальних тарифів, створенні контрактної армії, на питаннях встановлення миру на Донбасі та проведенні реформ.

«На цих виборах наявність виборчої програми кандидата стала радше винятком, ніж правилом.

Суб’єкти виборчого процесу йдуть на вибори без програм, пропозицій, механізмів рішень, і це свідчення того, що вибори 2015 року залишаються беззмістовними», — констатував  О. Кошель.  При цьому активно використовують технологію підкупу, підкреслив експерт. «Уперше на цих виборах ми побачили надзвичайно масштабну й активну технологію відкритого підкупу, коли політичні партії й кандидати не приховують, що від їхнього імені реалізують технології «добрих справ», — сказав він. Зокрема це стосується надання різних пільг, товарів, подарунків, послуг, внутрішнього туризму.

Про підкуп виборців говорять і експерти Громадянської мережі ОПОРА. За словами координатора ОПОРи Ольги Айвазовської, найпоширеніші порушення — облаштування прибудинкових територій, спорудження нових будинків і  дитячих майданчиків, освітлення вулиць, а також надання обладнання ме?дичним закладам, акційних знижок тощо.

Вона зазначає, що підкуп та адміністративний ресурс важко розрізнити. «Є прецеденти, як, приміром, у Києві, коли кожен депутат місцевої ради має бюджет обсягом 500 тисяч гривень на виконання доручень виборців. Хоч як це дивно, із 60 мільйонів гривень, наданих депутатам місцевої ради на ці функції, менш як третину витрачено в період до виборів. Тобто основні ресурси залишилися фактично на офіційний активний період виборчої кампанії. Це означає, з одного боку, дублювання функцій чинного депутата місцевої ради, з іншого — кандидата на чергових виборах буде важко розрізнити в юридичному полі», — вважає експерт.

За її словами, слід ухвалити закон про зміни до Кримінального кодексу, підготовлений неурядовими організаціями, згідно з яким з’являється змога притягти до відповідальності третіх юридичних осіб. Ідеться про благодійні організації, які насправді є формою підкупу, засобами надання матеріальних благ виборцеві, але вони не беруть участь у виборчих кампаніях.