Звітність в електронному вигляді формують уже 214 тисяч касових апаратів. За даними Міністерства доходів і зборів, саме таку кількість реєстраторів розрахункових операцій (РРО) за 11 місяців цього року було підключено до Системи зберігання і збору даних від РРО.

Із загальної кількості касової техніки не підключеними залишаються менше 10% РРО. Власники цих моделей мають обмаль часу для їхнього переоснащення, оскільки вже з 1 січня 2014 року за відсутність електронної стрічки будуть застосовувати штрафи.

Фахівці Міндоходів нагадують, що з 2013 року користувачі касової техніки мали звітувати до органів Міндоходів в електронному вигляді. Саме для цього касові апарати й повинні бути оснащені електронними стрічками, на яких формуються копії розрахункових документів і фіскальних звітів. Щоправда, штрафи за неподання звітності в електронному вигляді відтермінували до кінця 2013-го.

Під час модернізації техніки платники можуть користуватися Державним реєстром розрахункових операцій, у якому налічується понад 80 сертифікованих приладів. Це ті касові апарати, які відповідають сучасним вимогам і забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів доходів і зборів в електронній формі. З повним переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі Міндоходів http://minrd.gov.ua/dovidniki—reestri—perelik/reestri/94957.html.

Платники можуть обрати найбільш оптимальну для себе нову модель техніки або модернізувати ту, яка вже використовується в роботі, приєднавши до неї відповідний модем.

Як зазначають у столичному управлінні Міндоходів,  у новій редакції Державний реєстр РРО затверджений наказом Міндоходів від 25.11.2013 р. № 704. Попередній наказ від 01.10.2013 р. № 522 «Про затвердження Державного реєстру РРО» втратив чинність. До оновленого Держреєстру додано 17 моделей касових апаратів, тож загальна кількість сертифікованих приладів, запропонованих користувачам, становить 86 апаратів.

Держреєстр РРО містить інформацію щодо кожної моделі касової техніки: назву, версію внутрішнього програмного забезпечення, найменування заявника та виробника, строк первинної реєстрації в органах доходів і зборів, дату й номер рішення про включення до Держреєстру, а також сферу застосування відповідного РРО.

Запрацював Електронний кабінет

Міндоходів запропонувало платникам податків ще один новий сервіс. Відтепер формувати податкову звітність можна в Електронному кабінеті платника податків (далі –– ЕК).

Як пояснюють у Міндоходів, кожний платник зможе облаштувати своє персональне автоматизоване робоче місце, в якому фіксуватиметься вся інформація про його розрахунки з бюджетом. Працювати в ЕК можна з будь-якого комп’ютера, підключеного до мережі Інтернет.

У своєму ЕК платник готуватиме, заповнюватиме і надсилатиме звітність в електронному вигляді та одразу отримуватиме квитанцію про її прийняття (або неприйняття). Для зручності податкову звітність подаватимуть одним пакетом, тобто декларацію з усіма додатками. На кожен прийнятий пакет документів надсилатиметься одна квитанція про прийняття декларації.

Крім того, платники зможуть переглядати свої дані про стан розрахунків із бюджетом на конкретну дату та прогноз щодо платежів до кінця цього року. Про граничні терміни подання документів та сплати податків нагадає «Календар платника», в якому автоматично кольором позначаються подані документи та ті, терміни подання яких наближаються.

Вхід до ЕК — за адресою knp.minrd.gov.ua або за гіперпосиланням «Електронний кабінет платника податків» на порталі Міндоходів шляхом авторизації за допомогою електронного цифрового підпису. Видають його, в разі відсутності, безкоштовно в пунктах реєстрації акредитованого Центру сертифікації електронних ключів Міндоходів. Детальна інструкція щодо роботи ЕК — на його головній сторінці.

Підготувала Оксана МАЛОЛЄТКОВА,  «Урядовий кур’єр»