Прем’єр-міністр Володимир Гройсман оглянув стан виконання ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах загального користування Черкаської, Кіровоградської та Полтавської областей. Інспекція розпочиналась із ділянки Н-16 Золотоноша — Черкаси — Сміла — Умань. Потім глава уряду дивився на покриття ділянок доріг М-04 Знам’янка — Луганськ — Ізварине та М-22 Полтава — Олександрія.

Керівники обласних державних адміністрацій доповіли Прем’єрові, що обсяги коштів, спрямованих на реконструкцію доріг, зросли в кілька разів порівняно з минулими роками. Володимир Гройсман вважав за потрібне акцентувати на відновленні системи ремонтування і будівництва доріг словами: «Цей рік є початком масштабної реконструкції і будівництва доріг в Україні. Ми продовжуватимемо цей процес. Це інфраструктура і робочі місця. Я ще раз наголошую, це тільки початок».

Цей рік є лише початком комплексних робіт на вітчизняних дорогах. Фото з Урядового порталу

40 мільярдів гривень вистачить

Вже до кінця року уряд має затвердити стратегію розвитку вітчизняних доріг та акумулювати приблизно 35—40 мільярдів гривень на наступний рік на будівництво шляхів. Видатків на цю потребу має бути вдвічі більше. Власне, стратегія розвитку українських доріг — це лише один із кроків. «Дороги в Україні будемо будувати, і ніхто нас не зупинить, — цитує слова Прем’єра департамент інформації та комунікацій із громадськістю Секретаріату КМУ. — Нам потрібно консолідувати ресурс на реконструкцію та будівництво доріг і припинити будувати дороги в нікуди. Має бути дорога з пункту А до пункту Б. Ми маємо розуміти, куди вона веде, навіщо її будують. Ми будуватимемо дороги від початку до кінця, щоб люди ними могли нормально пересуватися».

Володимир Гройсман зауважив, що 2016 рік став початком масштабної реконструкції та будівництва доріг в Україні. Відповідні роботи проводять в різних областях. А ще нинішнього року Кабмін надав на дорожні роботи 19 мільярдів гривень. З них 8,7 мільярда вже задіяно. Не оминув увагою Прем’єр і факт зростання у рази обсягу коштів, наданих на реконструкцію і ремонт доріг. Наприклад, Кіровоградщина отримала від центру 225 мільйонів гривень на цю потребу. А поточний ремонт, включно з пломбуванням ямковості, завершено на 99%.

Наступного року уряд також планує створити Дорожній фонд, який передбачатиме децентралізацію доріг. Частина ресурсу має спрямовуватися на місця, а за стан доріг загальнодержавного значення відповідатиме державне центральне управління. «Близько 14 мільярдів гривень надходжень до Дорожнього фонду підуть від акцизного збору, — додав Прем’єр. — Фактично, ця система працюватиме. Ми її маємо запустити з 1 січня 2017 року. Це — підвищення відповідальності, прозорості і якісніше управління дорогами».

Штрафи для вантажних перевізників

Про якість дорожніх робіт ішлося окремо. На думку Володимира Гройсмана, відремонтовані та збудовані дороги мають відповідати міжнародним стандартам. Укравтодор здійснює контроль за якістю виконання робіт. Продовжуючи тему, глава уряду заявив, що Кабмін не платитиме за низьку якість робіт. Спочатку проводитиме аналіз хімічного складу покриття. «Ми платимо повноцінну вартість, бо хочемо нормальної якості», — сказав глава уряду.

Також він вимагає завершити до початку квітня всі підготовчі роботи, щоб на початку весни наступного року розпочати повномасштабне будівництво доріг. Словами Володимира Гройсмана це звучало так: «Треба, щоб усі області і дорожні організації, які будуть замовниками ремонту доріг, до квітня провели всі необхідні тендерні процедури. Щойно сонечко зблисне, вони зможуть вийти й розпочати роботу. Не в червні, не в липні, не в серпні, а на початку сезону, аби зробити більший обсяг робіт і виконати його максимально якісно».

Досягнути успіху буде неможливо без системності в підходах до роботи. Саме тому обласні підрозділи Укравтодору мають розробити плани будівництва та реконструкції доріг, прописавши в них використання логістичних і транспортних можливостей України.

Глава уряду також зауважив, що будівництво доріг і розвиток національної економіки, створення робочих місць, розбудова інфраструктури дадуть змогу посилити транзитні можливості України та безпеку на автошляхах.

Зокрема цьогоріч планують ще закупити 70 мобільних вагових комплексів для перевірки вантажних перевізників та перешкоджання руйнації українських доріг. Таким принаймні є пріоритетне завдання Міністерства інфраструктури. А «недобросовісним перевізникам, які перевантажують свій транспорт, знищують українські дороги та спричиняють їхнє руйнування», Прем’єр пригрозив жорсткими контрдіями. «Я думаю, що коли водії, їхні компанії почнуть сплачувати шалені штрафи, то вони зупиняться», — резюмував Прем’єр-міністр.

До слова, вагові комплекси будуть у користуванні транспортної інспекції Укртрансбезпеки.