Японські інженери придумали, як зробити стандартні ескалатори в торговельних центрах придатними для інвалідів-візочників: для цього вони склали кілька сходинок підйомника в зручний майданчик. На ньому візок інваліда не лише зручно розташовується, а й блокується спеціальним пристроєм. Тож у разі термінової зупинки він не покотиться назад чи вперед. Сам же ескалатор при цьому залишається повністю придатним і для здорових людей.

Прочитавши цю інформацію, я вкотре переконався, що не випадково Японію Міжнародна організація економічного співробітництва та розвитку визнала однією з найкращих країн світу для комфортного проживання інвалідів. Ця категорія людей тут користується багатьма благами, які навіть не снилися здоровим українцям. Бо в країні, де сходить сонце, поважають своїх громадян і з розумінням ставляться до проблем людей з обмеженими можливостями. На задоволення останніх в Японії працюють усі технології та новації!

А що ж у нас? Ледь не щодня доводиться проходити через так звану трубу, забиту торговельними точками, від Старовокзальної площі в Києві (тут розташовані кінцеві зупинки трамваїв, маршруток, низка різноманітних магазинів) до станції метро «Вокзальна». Людський потік бурхливо тече в обидва боки, особливо зранку та ввечері. І на виході з «труби» (у бік Старовокзальної площі) часто збирається чимало громадян. Раніше їх дружно спускали та підіймали нагору два ескалатори. Але вони давно вже зупинилися. Тож людям доводиться добиратися до трамваїв чи назад пішки, долаючи 54 незручні, розбиті високі сходинки. Навіть здоровому чоловіку цей маневр здійснити важко, а людині похилого віку чи інваліду — і поготів.

Сам не раз був свідком, як старі жінки чи чоловіки важко «вилазили» на прольоти між східцями і подовгу, тримаючись за серце, «відхекувалися» на них. Тоді багато хто з вимушених «альпіністів» проклинав на чому світ стоїть владу, уряд, Верховну Раду, керівництво Київської міської державної адміністрації, КП «Київський метрополітен». А, виливши в такий спосіб свою безрезультатну словесну злість, дерся знову нагору, тягнучи за собою «кравчучку» з провізією чи ще більшого возика. Поки не знав, кому належать оті стоячі ескалатори в «трубі», і я обзивав нехорошими словами КП «Київський метрополітен». Але коли увірвався терпець долати «сходинки до інфаркту» (як почув від одного із сивих чоловіків) й мені, зателефонував до прес-центру столичної підземки. Там одразу ж парирували удар, відповівши, що підйомники у «трубі» — це господарство КП «Київпастранс». І з усіма претензіями звертайтеся до них. А от провідний інженер виробничо-технічного відділу служби колії КП «Київпастранс» Максим Литвин сказав, що ескалатори зупинили ще 30 січня 2016 року! Бо вони потребували капітального ремонту.

«На прохання КП «Київпастранс», — повідомив у слухавку пан Литвин, — КП «Київський метрополітен» зробило обстеження ескалаторів і дійшло висновку, що для запуску підйомників потрібно близько 11 мільйонів гривень (за цінами на 30.01.2016 року, — Авт.). Таких коштів у КП «Київпастранс» не було тоді й немає тепер. Але я маю інформацію, що керівництво нашої компанії хоче домовитися із власником «труби» — ТОВ «Парус-Ріелті», щоб 2017 року відремонтувати в складчину старі ескалатори».

Судячи з того, що щит із написом «Ремонт» при вході на ескалатори давно вже забрали, можна зробити висновок: КП «Київпастранс» і ТОВ «Парус-Ріелті» про «складчину» ще не домовилися. Натомість вихід до ескалаторів уже заставили своїми «мобільними» столами спритні продавці «труби». Воно й не дивно: місце для торгівлі «гаряче», і біля їхнього краму подовгу стоять ті громадяни, які нарешті вилізли нагору зі Старовокзальної площі. Поки вони оговтаються після нелегкого підйому, можна запропонувати свої послуги.

А якщо серйозно, то соромно стає і за керівництво КП «Київпастранс», і за мерію міста: якби знизу та зверху «труби» стояли турнікети і за підйом та спуск люди платили гроші, то ескалатори вже давно б відремонтували. А оскільки послугами ескалаторів кияни й гості міста користуються безкоштовно, то і поспішати з ремонтом не слід. Нехай крокує народ до інфаркту! Не шкода!