Уряд за пропозицією Міністерства фінансів змінив систему виплат соціальної допомоги тимчасово переміщеним особам із зони антитерористичної операції (АТО). Соціальна допомога переселенцям з червня 2015 року виплачується через ПАТ «Державний ощадний банк України» (Ощадбанк) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 червня 2015 року № 427 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 505».

Саме «Ощадбанк» визнаний уповноваженим банком для проведення виплат адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення АТО та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Завдяки цьому вдосконалено систему надання фінансової підтримки вимушеним переселенцям, а держава таким чином може повною мірою захистити їхні інтереси.

У поточному році Міністерство фінансів України має намір провести аудит і верифікацію соціальних виплат та їх одержувачів для оптимізації системи соціального захисту та соціального забезпечення громадян. Це буде просто перевірка для виявлення зловживань, у тому числі «мертвих душ» і невідповідностей критеріям отримання соціальної допомоги.

Також держава започатковує процедуру реєстрації тимчасових переселенців, щоб чітко знати хто, де і в яких умовах проживає, та щоб люди без перешкод могли отримувати на нових місцях призначені їм раніше соціальні виплати.

При цьому, грошова допомога внутрішньо переміщеним особам призначається з дня звернення за її призначенням. У разі виникнення питань щодо призначення адресної грошової допомоги та терміну її виплати одержувачам необхідно звертатися до органів з питань соціального захисту населення за місцем фактичної реєстрації.

Чимала кількість звернень, які люди адресують на урядову «гарячу лінію», стосуються передусім виплат різного роду матеріальної допомоги, а саме: пенсій, аліментів, допомоги матерям-одиначкам та дітям тощо.

Пенсіонерка з Луганської області, яка нині проживає в м. Кам’янець-Подільський Хмельницької області, звернулася на урядову «гарячу лінію» посприяти у переведенні пенсійної справи у зв'язку зі зміною місця проживання. Заявниця повідомила, що неодноразово телефонувала до управління Пенсійного фонду України у Попаснянському районі Луганської області з цим питанням, проте відповіді не отримала, як і пенсії, з жовтня минулого року. Нещодавно зворотним зв’язком із громадянкою встановлено, що управлінням Пенсійного фонду України за місцем звернення жінки їй надано вичерпну інформацію щодо її пенсійних виплат за період із жовтня 2015 року по січень 2016 року та запевнення щодо проведення виплат через основну відомість «Ощадбанку» у лютому 2016 року.

Заявниця, мати-одиначка двох малолітніх дітей з Луганська, яка нині проживає у м. Дніпродзержинськ Дніпропетровської області, зателефонувала на урядову «гарячу лінію» щодо переведення соціальних виплат у зв'язку зі зміною місця проживання. Жінка повідомила, що потрібні документи вона подала до місцевого управління Пенсійного фонду України як малозабезпечена сім'я ще у грудні минулого року. Відтоді кошти так і не були нараховані. Мати-одиначка просила посприяти у виплаті соціальної допомоги на дітей. Зворотним зв’язком із заявницею було встановлено, що соціальні виплати вона вже отримала у повному обсязі.

Заявниця, яка проживає у м. Сватове Луганської області й виховує доньку, звернулася на урядову «гарячу лінію» допомогти їй отримати довідку про те, що батько дитини, який мешкає у м. Лисичанськ Луганської області, ухиляється від сплати аліментів, щоб оформити соціальну допомогу. Невдовзі громадянка отримала лист із відділу державної виконавчої служби Лисичанського міського управління юстиції з довідкою про стягнення аліментів з батька дитини на її користь, за що жінка була вдячна фахівцям Урядового контактного центру.

На частину звернень фахівцями Центру надаються роз’яснення заявникам безпосередньо по телефону, інші – надсилаються відповідним органам виконавчої влади для реагування. 

Загалом за період з 1 по 7 лютого на урядову «гарячу лінію» надійшло 66 765 дзвінків, через Інтернет зареєстровано 840 звернень. 0-800-507-309 – урядова «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 – для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 – для громадян, які перебувають за кордоном.

Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua