Від білого рояля, що стояв углибині «Мистецького Арсеналу» й купався у променях світла, лунала музика, і навіть стіни тут слугували «клавішами». Про вітальню з таким роялем мріяв відомий український колекціонер, мистецтвознавець, художник Ігор Диченко, який відійшов від нас у травні цього року. За життя він активно досліджував творчість художників ХХ сторіччя, писав про них, колекціонував їхні роботи ще зі студентських часів, його шанували у мистецькому колі.

Головний Арлекін виставки — Ігор Диченко

І ось його мрію втілили: його унікальну колекцію — понад 300 творів вітчизняних і світових митців ХХ століття — нещодавно демонстрував «Мистецький Арсенал» у проекті «Арлекін іде». До експозиції ввійшли роботи авангардистів К. Малевича, В. Єрмілова, О. Богомазова, шістдесятників — В. Зарецького, А. Горської, А. Сумара, З. Лерман, покоління 1980-1990-х — В. Цаголова, Д. Кавсана.

Щоправда, більшість із представлених творів — це ескізи до вистав, костюмів, книжкові ілюстрації, серед яких роботи Сальвадора Далі до твору Овідія «Мистецтво кохання».

Лейтмотив експозиції — зображення Арлекіна в різних інтерпретаціях. Це найбільш розповсюджений сюжет творів колекції І. Диченка. Наприклад, перед глядачем постають Арлекіни авторства В. Єрмілова, О. Тишлера, О. Хвостенка-Хвостова, О. Бенуа, О. Петрова, М. Соколова. «Отже, маємо Арлекіна, який, на жаль, іде від нас і який водночас блукає поміж нами», — резюмує одна з кураторів проекту Ольга Мельник. Головним зображенням фірмового стилю проекту став портрет самого Ігоря Диченка у виконанні Віктора Зарецького.

У передчутті незвичного

— Проект «Арлекін іде…» покликаний не тільки вшанувати творчість І. Диченка, а й якомога глибше захопити сучасників виром авангарду. В межах проекту відбулася «Ніч Арлекіна»:  арт-фешн, створений за мотивами творів Казимира Малевича та Василя Кандинського від української дизайнерки Поліни Веллер; концерт класичної музики; театральна вистава «Невагомість душі» від квартету пантоміми DEK.RU. Захід передбачав проведення лекцій і показ фільмів. Наприклад стрічки Леоніда Осики «Камінний хрест» 1968 року.

До речі, ще одне досягнення цього проекту — випуск каталогу колекції Ігоря Диченка з понад 400 живописних і графічних творів, що доступний у продажу для всіх поціновувачів мистецтва. 

Дарина ФІАЛКО
для «Урядового кур’єра», 
Світлана СКРЯБІНА (фото),
«Урядовий кур’єр»