Започаткування реформи сервісних центрів МВС презентував у четвер під час брифінгу міністр внутрішніх справ Арсен Аваков. Її пріоритет — спрощення адміністративних послуг та їх децентралізація. Перший сервісний центр на нових засадах офіційно відкриється у першій декаді липня у столиці, пізніше — в Харкові, Дніпропетровську, Одесі,  потім по всій країні, а завершити створення центрів планують навесні наступного року. Послуги, які вони надаватимуть, — видача водійських посвідчень, реєстрація та перереєстрація транспортних засобів, видача та зберігання номерних знаків, а також оформлення дозволу на перевезення небезпечних вантажів. На базі сервісного центру можна буде скласти іспит для водійського посвідчення тощо. Головне — щоб людина отримувала послугу без черг і зволікань, а певні послуги — і через інтернет. Нова система має працювати відкрито, клієнтоорієнтовано, без корупційної складової.

Ці центри приходять на зміну колишнім МРЕВ. За словами міністра, вже шість місяців, як формально не існує МРЕВ. За цей час вдалося провести внутрішній аудит і зробити, так би мовити, генеральну репетицію сервісних центрів — запровадити певні послуги на нових засадах. Зокрема, на офіційному сайті Головного сервісного центру (ГСЦ) можна не лише побачити онлайн, як працюють сервісні центри, а й отримати витяг з Єдиного державного реєстру МВС про фізичних та юридичних осіб — власників транспортних засобів.

Але, зауважив Арсен Аваков, перші місяці роботи сервісних центрів з попереднім кадровим складом показали, що мало що змінилося. І журналісти під час брифінгу підтвердили, що черги у сервісних центрах ще є.

«Щоб рухатися вперед, нам потрібно було зробити «генеральне прибирання». Зелене світло — це той символ, який ми пропонуємо суспільству: сервіс для людини передусім», — зауважив міністр. Він поінформував, що нових працівників — висококваліфікованих та мотивованих — добирали за конкурсом. А охочих працювати в новій структурі не бракувало — конкурс був 43 кандидати на місце, 90% з них раніше не працювали в системі МВС. Для нових працівників було розроблено систему навчання та стажування.

«Коли громадянин, звернувшись по послугу, отримає якісний сервіс, зекономить власний час та бюджет, це означатиме, що ми на правильному шляху і реформа вже діє», — зазначив Арсен Аваков.

До речі, на запитання, чи не планують у межах діяльності сервісних центрів запровадити систему, за якою людина за додаткову плату зможе швидше отримати ту чи ту послугу, міністр відповів, що люди справді швидко отримуватимуть послуги, але не за додаткові гроші, а лише за офіційно встановленими тарифами.

«Краще ми платитимемо нашим працівникам достойну зарплату. А також легалізуємо те, що раніше продавали з-під столу», — зауважив він. Також висловив сподівання, що з часом сервісні центри об’єднаються із ЦНАПами, і це буде єдина система надання адмінпослуг населенню.

А в. о. директора Головного сервісного центру МВС Владислав Криклій повідомив, що в Україні до весни наступного року має запрацювати 148 стаціонарних сервісних центрів МВС. Восени цього року з’являться й мобільні, які виїжджатимуть у віддалені населені пункти, гірські села тощо.

Владислав Криклій повідомив, що відбудуться зміни і в екзаменаційній системі для отримання водійського посвідчення: буде посилено контроль за складанням іспитів, чітке розмежування теоретичних питань залежно від категорії, а в навчальних класах та машинах під час практичної перевірки знань буде встановлено системи відеофіксації. «Початок роботи нової системи екзаменації — це наш пріоритет для підвищення безпеки на дорогах», — підкреслив Владислав Криклій. Він розповів, що планують запровадити систему рейтингів для автошкіл. А тих, які готуватимуть водіїв неякісно, позбавлятимуть можливості надавати відповідні навчальні послуги.