І знову цвістимуть каштани. Та не прості. У столичному Українському домі 3 червня відбуватиметься фінал XVII Міжнародного конкурсу молодих дизайнерів «Печерські каштани», який проводять за підтримки Міністерства освіти і  науки.

Започаткував його Київський національний університет технологій та дизайну. То був вибух творчої ініціативи й енергії творчої молоді та їхніх наставників. Конкурс одразу набув популярності не лише в Києві. На цвіт «Печерських каштанів», як бджілки, зліталися молоді таланти не лише з України, а й закордоння. Набутки творчого завзяття впроваджували в індустрію моди.

За 16 років проведення конкурсу його учасниками стали понад 5 тисяч молодих митців із 20 країн. Переможених у ньому не було. Це вплинуло на те, що міжнародні експерти внесли Київський національний університет технологій та дизайну до ТОП-100 кращих дизайнерських шкіл світу.

Член журі попереднього конкурсу експерт моди Анжела Долженко була на подібних конкурсах у багатьох країнах.

— Відповідально заявляю, — каже, — що рівень 16-го конкурсу «Печерські каштани» вищий за побачений за кордоном. Особливо це радує тому, що роботи демонстрували студенти. Отже, Україна має майбутнє. Колекції не просто хороші, а професійні. З ними можна сміливо виходити на найпрестижніші світові конкурси. Пройшовши гарт конкурсом, молоді дизайнери не понизять планку вимог до себе і визначатимуть шлях розвитку індустрії моди. Вони, я переконана, здатні очолити індустрію моди в Європі. «Печерські каштани» — крок до цього.

Як зазначає президент конкурсу — ректор КНУТД академік НАПН Іван Грищенко, мета змагання — реалізація творчого потенціалу студентів — дизайнерів одягу, взуття, аксесуарів, текстильних виробів, фото та відео, а також надання їм можливості продемонструвати результати творчості широкому загалу фахівців, зміцнити і розширити зв’язки між професіоналами України та закордоння.

Конкурс вийшов зі стін університету на сцену столичного Українського дому. Але й там уже затісно. Фахівці стверджують, що доробок молоді варто демонструвати й за кордоном. Для цього, звісно, потрібна державна підтримка. Нині бо  все  — на ентузіазмі небайдужих людей.

Важливо, що підприємці зрозуміли важливість підтримки творчої молоді. На минулому конкурсі вони вручали переможцям те, що потрібно для подальшої роботи. Адже виготовлення колекції потребує певних затрат. Зрозуміло, що ні університет, ні студенти коштів на матеріали не мають. Тож ректор закликав усіх, хто має матеріали для виготовлення товарів індустрії моди, ділитися ними зі студентами. Такий внесок повернеться сторицею.

І це вже відчули на столичному ПАТ «Чинбар», Вінницькій швейній фабриці «Володарка», Українській асоціації хутровиків, ТОВ «Дана» та інших підприємствах, які не лише допомагають студентам, а виступають партнерами конкурсу.

«Наше виробництво, — каже керівник ПАТ «Чинбар» Віктор Ліщук, — і Київський національний університет технологій та дизайну — як одна сім’я. Адже 90% працюючих на підприємстві — випускники КНУТД. Усі найсучасніші технології, які використовуємо, — розробки вчених університету».

Тож конкурс «Печерські каштани» — не лише підсумок зробленого студентами. Це початок дороги в майбутнє. Як його учасників, так й індустрії моди загалом. Днями  оргкомітет «Печерських каштанів» затвердив партнером конкурсу й «Урядовий кур’єр».

Микола ПЕТРУШЕНКО
для «Урядового кур’єра»