П’ять мільйонів квадратних метрів дорожнього покриття, понад три сотні комунальних доріг — саме стільки відремонтовано на Дніпропетровщині шляхів за два останні роки. Лише за минулий рік 156 доріг області отримали новий одяг, на що з обласного  бюджету  пішло півмільярда  гривень.

«Роками на Дніпропетровщині проводили ямковий ремонт доріг. Це було неефективно. Лагодити одну й ту саму дорогу доводилося щороку. Команда Дніпропетровської облдержадміністрації  кардинально змінила підхід до оновлення дорожнього покриття. Акцент — на капітальному ремонті. Якщо раніше у такий спосіб ремонтували лише 30% доріг, то нині — 90%. Від підрядників вимагаємо добросовісної роботи та дотримання всіх технологій. У договорах ми прописали, що недоліки вони виправлятимуть власним коштом», — розповів голова Дніпропетровської ОДА Валентин Резніченко. 

Дорожники взялися насамперед за ті шляхи, де ремонти не проводили десятиліттями. Асфальт оновили на центральних вулицях майже всіх міст і селищ Наддніпрянського краю.  Та чи витримало нове покриття зимові негаразди? Це перевірила спеціальна комісія Дніпропетровської обладміністрації. Насамперед  170 шляхів, відремонтованих наприкінці  2015-го та в 2016-му.

Робота над помилками

Комісія вже проінспектувала дороги у всіх  містах регіону  та перевіряє вулиці в сільській місцевості.  Як засвідчили результати, асфальтовому покриттю у Кривому Розі, Нікополі, Першотравенську, Тернівці, Синельниковому  зима виставила незадовільні оцінки.  За словами директора департаменту ЖКГ та будівництва ОДА Андрія Коломойця, у Кривому Розі на одній з доріг після перевірки  підрядник усунув недоліки  за власний рахунок.

А в Новомосковську вулиця Ювілейна багато років красувалася ямами і перебувала у жахливому стані. «Ями були настільки глибокі, що автобус мало не перекидався. Років із п’ять ми билися за те, щоб покриття оновили. Торік тут зробили ремонт. Дорога перезимувала прекрасно», — радіє Галина Стець, яка живе неподалік Ювілейної.

Високу оцінку місцевої жительки підтвердила й комісія, яка до цього автошляху зауважень не мала.  А ось вулиця Плеханова в Новомосковську їх отримала. Тут біля транспортної зупинки постійно утворюється калюжа. Це тому, що після ремонту дорога трохи просіла. 

У цьому разі підрядник також визнав свої помилки, зафіксовані комісією, і обіцяє все виправити.

«Після ремонту дорога була рівною. Але тут, мабуть, слабкий ∂рунт, який дав усадку. Недолік усунемо. Виріжемо квадрат асфальту, зробимо міцну основу, заасфальтуємо», — каже представник підрядної організації Микола Небрат. 

У Синельниковому  вулицю Кирпичну капітально відремонтували восени 2016-го: замість ∂рунтової дороги поклали добрий асфальт. Холодну пору він витримав достойно. Майже два кілометри вулиці Перемоги відремонтували ще 2015-го. На автошляху інтенсивний рух транспорту, тому за дві зими асфальт у деяких місцях пошкодився.  Сумлінний підрядник вказівок комісії чекати не став і взявся за ліквідацію недоліків.   

«На цьому шляху єдина велика яма. Чому вона з’явилася? Під землею проходить трубопровід, вода підмила ∂рунт, й асфальт просів. Ліквідовуємо дефект власним коштом. Це прописано в договорі. Свої зобов’язання виконуємо», — наголосив головний інженер підрядної фірми Володимир Семенов. 

Загалом серед порушень дорожників найчастіше трапляються відшаровування асфальту, нерівності в покритті, вибоїни, недотримання гідроізоляції швів. Дніпропетровська обладміністрація дала завдання підрядним організаціям виправити  всі ці помилки до початку травня. Потім дороги перевірять знову.  В облдержадміністрації розробили перспективний план ремонту доріг на три роки, який активно реалізують. За цей час планують виконати основні обсяги робіт, починаючи з найнеобхідніших та найінтенсивніших шляхів, якими їздить громадський транспорт і які ведуть до шкіл, дитсадочків, лікарень тощо.  Уже цього року запланували відремонтувати майже 200 комунальних доріг і  оголосили тендери на ці роботи.

Стежте за знаками

Окрім спеціальної комісії ОДА, на Дніпропетровщині перевірку стану доріг провели і співробітники Національної поліції. Протягом березня вони обстежували стан покриття шляхів, узбіч, придорожніх територій, тротуарів, автопавільйонів, дорожніх знаків, огороджень, зовнішнього освітлення, а також облаштування залізничних переїздів. Особливу увагу приділили аварійно небезпечним ділянкам та місцям концентрації ДТП, відповідності встановлених знаків схемам організації дорожнього руху.

За інформацією відділу ЗБДР УПД ГУ НП у Дніпропетровській області, працівники поліції  спільно з дорожніми та комунальними службами перевірили стан майже 4,5 тисячі кілометрів автомобільних доріг державного значення та вулиць населених пунктів області. До співпраці долучалися також громадські активісти і представники ЗМІ. Понад 226,5 тисячі квадратних метрів ділянок вулиць і доріг визнано такими, що не відповідають чинним нормам та стандартам.  Крім того, понад 3 тисячі кілометрів вуличної мережі перебувають під пильним наглядом управлінь патрульної поліції у містах Дніпро та Кривий Ріг.

Після поліцейської перевірки до місцевих органів виконавчої влади і власників доріг направили 72 інформації щодо реального стану шляхів і з пропозиціями першочергово ліквідувати ями на найбільш небезпечних ділянках. Видано 78 приписів на ліквідацію недоліків в утриманні дорожньої мережі. За порушення в цій сфері складено 29 адміністративних протоколів на посадових осіб дорожньо-комунальних організацій.

Там, де ями та інші руйнування загрожують безпеці дорожнього руху, їх терміново мають усунути.  А водіїв слід своєчасно поінформувати про незадовільний стан доріг:  необхідно встановити попереджувальні дорожні знаки «Нерівна дорога» та «Вибоїна» разом із заборонними дорожніми знаками «Обмеження максимальної швидкості 40 км/год». Для запобігання подальшому руйнуванню проїзної частини вулиць і доріг переглянуть маршрути руху транзитного вантажного транспорту.

Тим часом.  На Дніпропетровщині  розтратили понад 10  мільйонів гривень, передбачених на ремонт доріг. Співробітники СБУ спільно з прокуратурою викрили  схему привласнення бізнесменами бюджетних коштів на суму понад 10 мільйонів гривень. Гроші мали піти на ремонт доріг.

Одна з комерційних організацій торік виграла тендер на виконання дорожньо-будівельних робіт в одному з районів Дніпропетровщини. На це з обласного  бюджету  підприємству надали майже 17 мільйонів гривень. Але більшу частину коштів ділки вивели у тінь через фіктивні фірми. Такий механізм крадіжки виявили правоохоронці  під час перевірки звітної документації підприємства, що виграло тендер на дорожні роботи. Крім того, експертиза встановила, що ремонт доріг цей підрядник виконав неякісно, з використанням некваліфікованих кадрів.

Як повідомляє прес-група УСБУ в Дніпропетровській області, тривають оперативно-слідчі дії,  відкрито кримінальне провадження за ч. 2 ст. 364 Кримінального кодексу України.