ШВИДКО І ЗРУЧНО

Новозбудований відрізок дороги дає можливість розвантажити центр Донецька

Автомобільні "затори" в центральній частині Донецька, на жаль, уже стали одним із атрибутів індустріального мегаполіса. Проклинаючи "швидкість" пересування, водії буквально фонтанують ідеями щодо розв'язання цієї проблеми великих міст. Одні пропонують споруджувати транспортні розв'язки у вигляді підземних тунелів. Інші ратують за кількаярусні естакади над автошляхами... Цікаво, що про прокладання звичайнісінької нової дороги, що могла б бодай трохи розвантажити центральні магістралі, майже не згадують. Хоча саме подібний традиційний підхід нещодавно вагомо вплинув на зменшення згаданих незручностей на шляхах міста.

Сучасному стадіону - сучасну дорогу

"Дорога - хоч лягай і котись! - усміхається Михайло, один із водіїв автомобілів, що сновигають тут щодня. - По-перше, відчувається високоякісне покриття європейського рівня. А по-друге, тепер немає потреби робити "гак" і пхатися через центр міста. Всього кілька хвилин - і з Ворошиловського району з вітерцем вискакуєш у Київський. Швидко і зручно. Хоча, чого гріха таїти, коли ще тільки тут почали споруджувати стадіон, ми побоювалися, що заторів довкола не уникнути. А вийшло якраз навпаки".

"Ми попередньо визначилися і розробили проект робіт щодо підготовки автошляхів, - розповідає міський голова Донецька Олександр Лук'янченко. - Ціна питання - 984 мільйони гривень. У переліку внутрішніх робіт є 15 об'єктів, і серед найважливіших - будівництво дороги від проспекту Миру до вулиці Байдукова та далі до вулиці Поповича".

Як і було заплановано, цей об'єкт ввели в експлуатацію в строк, і автомобілісти та пішоходи вже сповна оцінили зручність нової ділянки шляху. На черзі інші дороги, де вже розпочалися і тривають відповідні роботи.

На відрізок шляху від проспекту Миру до вулиці Байдукова в обхід стадіону "Донбас Арена", що з'єднує два центральні райони, окремі водії відтепер справді моляться.

"Збудована за найсучаснішими технологіями чотирисмугова дорога з'єднала два райони Донецька і розвантажила центр міста, - розповідає директор ВАТ "Дорожнє будівництво "Альтком" Ігор Карнаков. - Автошлях першої категорії може пропускати до 12 тисяч автомобілів за добу, тут також передбачені багаторівневі розв'язки та шляхопроводи, спорудженням яких займалися фахівці спеціального створеного в складі компанії "мостового" загону.

Прокласти такий шлях справді було непросто

На деяких ділянках дорога "лягла" на місці балок, схилів тощо. Приміром, в одному з місць, неподалік Кальміусу, довелося немало попрацювати для укріплення грунту. Задля зміцнення узбіччя, що по сусідству з берегом річки, будівельники виклали довжелезну й височенну (більше 10 метрів) стіну з дикого каменю і "заплели" її сіткою з металевого дроту.

"Нічого подібного досі не було в країнах колишнього Союзу, - впевнений заступник генерального директора фінансово-промислової групи "Альтком" Михайло Ковальов. - Каміння ми спеціально привозили з Луганської області, і сотня мулярів його потім обережно викладали. Внизу проклали трубу для стічних вод, а під асфальтом - дренаж. Нам вдалося поєднати спорудження дороги і створення тут же певних декоративних елементів, адже кам'яні пороги, пішохідні доріжки та оглядові майданчики нині облюбували донеччани та гості міста".

"Ми й раніше ходили на берег річки, аби подихати свіжим повітрям, - згадує пенсіонерка Ольга Василівна. - Тоді доводилося обходити це місце, бо чагарники та бур'яни тут такі вимахали, що там могли навіть вовки завестися! Тепер до парку йдемо короткою дорогою, яка дуже зручна не тільки для автомобілів, а й для нас - пішоходів".

Справді, нині ця територія - одне з популярних місць для прогулянок, особливо біля Великої Донецької стіни (так назвали унікальну споруду місцеві жителі). Адже з одного боку відкривається вид на Кальміус та старі терикони, що купчаться по той бік річки. А з іншого - той же парк, де височіють монумент "Твоїм визволителям, Донбас", готельний комплекс "Вікторія" і, звичайно, "Донбас Арена".

На місці недавніх пустирів поблизу річки ще триває облаштування цілини.

А тим часом у міській раді Донецька вже прийняли рішення про продовження будівництва дороги в обхід стадіону "Донбас Арена". Новий проект передбачає зведення ділянки шляху, завдовжки 4,5 кілометра, який з'єднає вулицю Байдукова з Київським проспектом. Нині завершується підготовка проектної документації, над якою працюють фахівці інституту "Донецькгірпродор". Будівельники беруться реконструювати дорожнє полотно, збудувати кілька мостових розв'язок та естакад, і в недалекому майбутньому ця сучасна дорога з високоякісним покриттям теж посприяє розвантаженню автомобільного руху в центральній частині міста.

ДОВІДКA "УК"

Із усіх міських доріг із твердим покриттям, завдовжки понад 1,2 тисячі кілометрів, у плани маршрутів, якими пересуватимуться гості Донецька, увійшла більшість - 800 кілометрів. Торік на будівництво, реконструкцію, середній та капітальний ремонт тут витратили 106 мільйонів гривень. Нинішнього року тут освоять не менше 270 мільйонів гривень з місцевого та державного бюджетів.