Відділ економіки
«Урядового кур’єра»

НОРМОТВОРЧІСТЬ. Законодавче врегулювання ринку внутрішньої торгівлі сприятиме впорядкуванню торговельної діяльності, розвитку малого та середнього підприємництва, підвищенню рівня торговельного обслуговування населення та захисту прав споживачів. Таке переконання висловив директор департаменту розвитку торгівлі Мінекономрозвитку Ігор Гарбарук на тематичній прес-конференції. За його словами, розроблений Мінекономрозвитку проект закону «Про внутрішню торгівлю» вигідний і для споживачів, і для суб’єктів господарювання сфери торгівлі, і для виробників продовольчих товарів, оскільки збалансовує їхні інтереси.

Зокрема, для споживачів, за словами Ігоря Гарбарука, законопроект внормовує процедуру повернення продавцю неякісної продукції. До прикладу, закладена норма, яка регламентує здійснення дистанційної торгівлі суб’єктом господарювання тільки за наявності офісного приміщення, а мережевої торгівлі – тільки за наявності приміщення для приймання, зберігання та підготовки для продажу товарів.

А тут віртуальним маркетингом і не "пахне"... Фото Володимира ЗАЇКИ

«Саме за рахунок встановлення норми щодо наявності офісних приміщень, розташованих за реальною, а не віртуальною адресою, розв’язується проблема уникнення недобросовісними продавцями, які здійснюють дистанційну та мережеву торгівлю, відповідальності за реалізацію неякісних товарів», — зазначив Ігор Гарбарук.

Не менш важливим, як прозвучало на прес-конференції, є встановлення заборони на стягування плати за маркетингові, рекламні та інші послуги про продажі соціально значущих товарів. «Плата за послуги з просування товарів призводить до зростання роздрібної ціни на такі товари, тобто, в кінцевому варіанті, перекладається на споживачів. Це неправильно», — наголосив чиновник.

Директор департаменту розвитку торгівлі поінформував  також про намагання законопроектом про внутрішню торгівлю захистити дітей та підлітків від пропаганди алкоголю та тютюну, встановивши, що такі товари повинні реалізовуватися у спеціалізованих магазинах або у відокремлених від інших товарів приміщеннях з обладнаним місцем розрахунку. «Світовий досвід свідчить, що обмеження вільного доступу до місць продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів зменшує їх споживання серед населення і особливо серед підлітків», — додав Ігор Гарбарук.

Проект закону «Про внутрішню торгівлю», як прозвучало на прес-конференції, орієнтовно буде прийнятий парламентом у першому кварталі цього року. Протягом найближчого місяця його доопрацьовуватиме спеціально створена робоча група, до якої, крім представників органів виконавчої влади, ввійшли представники двадцяти бізнесових організацій, повідомляє прес-служба Мінекономрозвитку.