Спілкування з державними чиновниками для пересічних українців зазвичай завершується стресом. Аби отримати довідку, потрібно постояти в черзі, оскільки працівники багатьох державних установ полюбляють влаштовувати перерви для смакування кавою, під час яких обговорюють останні новини. При цьому вони не поспішають і, не соромлячись, обурюються. Дехто, розуміючи свою «неправоту», намагається покращити настрій і матеріальний стан чиновниці й робить невеличкі подарунки чи конвертик вручає з «бонусами».

Але держава взяла курс на реформування, тож із цими «змученими важкою працею» чиновницями планують розпрощатися. А їхню роботу частково передадуть комп’ютерам і молоді, яка розумітиме, що надавати якісну послугу — це обов’язок, а не бажання.

«Завдяки реформі Головного територіального управління юстиції у столиці (ГТУЮ) кияни зможуть значно швидше, доступніше, а головне — без хабарів і поборів отримати необхідні сервіси в онлайн-режимі, — наголошує керівник Головного територіального управління юстиції у м. Києві Станіслав Куценко. — Мета реформи — спростити отримання необхідних сервісів, пришвидшити й покращити рівень обслуговування киян і викорінити корупцію. У планах ГТУЮ пілотний проект «Онлайн-будинок юстиції м. Києва», де можна буде отримати сервіс, не виходячи з дому. Набиратимемо і співробітників ГТУЮ, які бажають працювати, аби змінити ситуацію на краще».

Міністр юстиції Павло Петренко погодив і підтримав новації Головного територіального управління юстиції у м. Києві. «Уже можна отримати чимало онлайн-сервісів на сайті нашого міністерства. Невдовзі кількість цих послуг буде розширено, — наголосив очільник Мін’юсту. — Щодо термінів реалізації, то йдеться про весну 2016 року».

Отже, жителям столиці через відділи державної реєстрації актів цивільного стану надаватимуть такі онлайн-сервіси: повторну видачу документів про державну реєстрацію актів цивільного стану, отримання свідоцтв про народження дитини, свідоцтв про одруження чи розірвання шлюбу, свідоцтв про смерть, свідоцтв про зміну імені тощо.

«Кияни матимуть змогу отримувати чимало онлайн-сервісів, проте лише після узгодження нормативно-правових актів та наявності електронних цифрових підписів у громадян», — зазначив Станіслав Куценко.

Також через всесвітню мережу можна буде подати електронну заяву до районних управлінь праці та соціального захисту населення про надання допомоги у зв’язку з народженням дитини. Буде створено відповідний сайт user-friendly (дружній до користувача), до якого підключать установи соціального захисту населення.

Планується й запровадження онлайн-реєстрації громадських об’єднань (творчих спілок, постійно діючих третейських судів). Завдяки цій новації вдасться ліквідувати корупцію через надання онлайн-консультацій та зменшення відвідування громадянами органів юстиції для виправлення незначних помилок.